«ایمن الظواهر» رئیس شبکه القاعده به «هبت الله آخوند زاده» رهبر جدید طالبان که پس از کشته شدن ملااختر توسط پهباد آمریکایی، جایگزین او شده بود، اعلام وفاداری کرد.
کد خبر: ۲۴۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 11 June 2016
«ایمن الظواهر» رئیس شبکه القاعده به «هبت الله آخوند زاده» رهبر جدید طالبان که پس از کشته شدن ملااختر توسط پهباد آمریکایی، جایگزین او شده بود، اعلام وفاداری کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه به نقل از موسسه آمریکایی «اس.آی.تی.ای / SITE» رهبر القاعده در یک پیام ویدئویی 14 دقیقه ای حمایت خود را از هبت الله آخوندزاده اعلام کرده است.

در این پیام ویدئویی که با تصاویری از اسامه بن لادن رهبر پیشین و بنیانگذار القاعده همراه شده است، صوت منسوب به ایمن الظواهری خطاب به رهبر طالبان می گوید : ما در جهاد برای آزادسازی هر اینچ از خاک کشور های مسلمان که مورد تهاجم قرار گرفته یا به یغما رفته است، از قفقاز تا سومالی و آفریقای مرکزی، از کاشغر تا اندلس، از کشمیر تا قدس، از فیلیپین تا کابل و از بخارا تا سمرقند، به شما اعلام وفاداری می کنیم.

ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان یکم خرداد در ایالت بلوچستان پاکستان هدف حمله پهباد آمریکایی قرار گرفت و به هلاکت رسید.

اسامه بن لادن بنیانگذار القاعده نیز در سال 2011 در یک سناریوی مشابه توسط یگان های عملیاتی ویژه آمریکا در خاک پاکستان کشته شده بود.

طالبان از زمان از دست دادن قدرت در افغانستان در سال 2001 بارها دست به حملات گسترده علیه دولت و ارتش افغانستان و گاه پاکستان زده است و این حمله ها در ماه های اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است.

تلاش گروه چهارجانبه صلح افغانستان متشکل از دولت این کشور به همراه پاکستان، چین و آمریکا از سال گذشته برای آوردن طالبان پای میز مذاکره تاکنون بی نتیجه بوده است و رهبر جدید این گروه نیز اعلام کرده است که قصد برقراری صلح با دولت کابل را نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار