هشدار نماینده منتخب زنجان و طارم به مسئولین جهاد کشاورزی;
علی وقف چی گفت: باید توجه داشت که اگر مسئولان جهاد کشاورزی استان قدمی در راستای مهیا سازی زمینه زمینه صادرات این محصول عمده کشاورزان زنجانی بر ندارند طبعا مشکلات سالهای پیش برای کشاورزان و بازار این محصول تکراز خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ 11 June 2016
امروزه بر کسی پوشیده نیست که اقتصاد استان زنجان بیش از اینکه یک اقتصاد صنعتی باشد بیشتر به عنوان یک اقتصاد وابسته کشاورزی است و بخش زیادی از جمعیت روستایی آن از طریق کشاورزی و فعالیتهای وابسته به آن امرار معاش می کنند.

با این حال اقتصاد مبتنی بر کشاورزی استان زنجان نیز دست کمی از وضعیت ناخوش و بیمار گونه صنعت این استان ندارد و کشاورزان به سختی می توانند بر روی درآمد حاصل از ماهها تلاش خود حساب باز کنند.

متاسفانه شهرستان طارم به عنوان یکی از مهمترین شهرستانهای تولید کننده محصولات باغی و کشاورزی در استان زنجان سالها یکی از قربانیان بی برنامه گیری مسئولان در حوزه احیا و توسعه اقتصاد پایدار کشاورزی بوده است اما در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اتحاد مردم طالم موجب شد تا یک کاندیدای بومی این شهرستان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند تا که شاید با پیگیری های وی گره از اقتصاد بی برنامه حوزه کشاورزی استان باز شود.

در این رابطه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مسئول بودن جهاد کشاورزی استان و شهرستانهای زنجان و طارم در رابطه با آماده سازی  شرایط لازم جهت صادرات  محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به زمان برداشت محصول گوجه فرنگی مسئولان جهاد کشاورزی باید به فکر صادارت این محصول به خارج از استان و کشور باشند.

علی وقف چی افزود: باید توجه داشت که اگر مسئولان جهاد کشاورزی استان قدمی در راستای مهیا سازی زمینه زمینه صادرات این محصول عمده کشاورزان زنجانی بر ندارند طبعا مشکلات سالهای پیش برای کشاورزان و بازار این محصول تکرار خواهد شد.

وی در پایان گفت: حمایت از کشاورزان جز وظایف مسئولان است و طبعا در صورت عدم برنامه ریزی مناسب، کشاورزان دچار خسارتهای جبران ناپذیری می شوند.

حال و با توجه به هشدار صریح این نماینده منتخب مردم زنجان و طارم به مسئولان جهاد کشاورزی باید دید که این مسئولان تا چه حد به این هشدار قابل تقدیر توجه خواهند کرد و آیا نجات اقتصاد کشاورزی استان جز اولویتهای ایشان خواهد بود یا خیر !؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار