گزارش تابناک زنجان از پروژه رویایی سبزه میدان;
در سال 93 بودجه مورد نیاز برای اجرای این پروژه 400 میلیارد تومان برآورد شده بود و امروز با احتساب تورم حداقل 600 میلیارد تومان برای به سرانجام رساندن این پروژه مورد نیاز است درحالی که بودجه مصوب شهرداری زنجان برای انجام تمام پروژه های شهر تنها 109 میلیارد تومان می باشد.
کد خبر: ۲۴۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۹ 08 June 2016
بیش از دو دهه از شروع زمزمه های رسمی و غیر رسمی ایجاد تحول در سبزه میدان زنجان می گذرد و مدیران زیادی با شعار به سرانجام رساندن این مجموعه بر کرسی شهرداری و شورای شهر زنجان تکیه زده و حال رفته اتد اما گویا پروژه سبزه میدان که در شهریور سال 93 و با هیاهوی زیاد رسما شروع گردید تا پایان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان نیز به سرانجام نخواهد رسید.

آنگونه که مشخص است پروژه بزرگ سبزه میدان که با هدف ایجاد یک مرکزی تجاری و تفریحی در قلب شهر زنجان و با حضور وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم آغار گردید مشخصا تا دولت دوازدهم سرانجامی نخواهد داشت زیرا پیمانکار این پروژه قادر به تامین مالی طرح نیست و شهرداری و شورای اسلامی نیز رسما از فسخ قرارداد سخن می گویند.

در این بین برخی معتقد هستند که شهرداری می تواند بدون وجود سرمایه گذار و پیمانکار این پروژه را به سرانجام برساند اما باید توجه داشت که در سال 93 بودجه مورد نیاز برای اجرای این پروژه 400 میلیارد تومان برآورد شده بود و امروز با احتساب تورم حداقل 600 میلیارد تومان برای به سرانجام رساندن این پروژه مورد نیاز است درحالی که بودجه مصوب شهرداری زنجان برای انجام تمام پروژه های شهر تنها 109 میلیارد تومان می باشد.

شهردار زنجان در رابطه با مشکلات اجرای این طرح نیز با اشاره به ناتوانی پیمانکار و موضوع فسخ قرارداد اظهار داشت: چند ماه به شرکت سرمایه‌گذار برای عمل به تعهدات فرصت داده شد اما این شرکت در تعهدات خود قصور کرد اما برای این‌که فسخ قرارداد دچار مسائل حقوقی نشود به دنبال فسخ با رضایت طرفین هستیم.

حبیب الله ملایی یگانه افزود: مشکل اصلی توقف پروژه سبزه میدان از سوی سرمایه‌گذار و درنهایت فسخ قرارداد او را به سر بردن در زمان رکود ساخت و ساز و کاهش استقبال از سرمایه‌گذاری عنوان می‌کند. 

لذا با توجه به اظهارات شهردار زنجان و شنیده هایی که از سوی برخی مسئولین و اعضای شورای شهر مطرح می شود احتمالا مدیریت شهری زنجان بدلیل آخرین سال فعالیت این دوره شورا علاقه  زیادی به پیگیری این طرح ندارد و باید سرانجام پروژه سبزه میدان را در دولت دوازدهم و شورای پنجم جستجو کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار