صنایع رنجور زنجان و مساله ای به نام محیط زیست;
معاون محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه هئیت دولت باید در مورد جابجایی شرکت ملی سرب و روی از زنجان نظر دهد گفت: برنامه‌ای برای جابجایی شهرک تخصصی روی زنجان وجود ندارد.
کد خبر: ۲۴۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱ 07 June 2016
کمتر کسی از ساکنان استان زنجان خاطره اعتراضات مردمی نسبت به فعالیت کارخانه شرکت ملی سرب و روی در نزدیکی شهر زنجان را از یاد برده است زیرا همین اعتراضات موجب شد تا در سال 92 واحد سرب شرکت ملی سرب و روی ایران با تعطیلی روبرو شود.

اما تعطیلی واحد سرب این شرکت پایان ماجرا نبود و تلاش مدیران این شرکت برای اثبات رعایت استانداردهای زیست محیطی تاکنون ادامه داشته است.

جالب اینکه مدتهاست شایعاتی در گوشه و کنار در رابطه با دلایل سیاسی پشت پرده مخالف با فعالیت این شرکت به گوش می رسد بطوری برخی سال آینده را بدلیل پایان کار دولت یازدهم سال شروع دوباره فعالیت این واحد صنعتی می دانند با این حال دلیل تعلیق فعالیت این شرکت هرچه باشد فعلا صدها کارگر و متخصص این شرکت با خطر بی کاری روبرو هستند.

البته سازمان حفاظت محیط زیست تلاش های این مجموعه صنعتی را برای ارتقاء استانداردهای زیست محیطی مثبت ارزیابی می کند بطوری که معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به در نظر گرفتن 3 هکتار از اراضی و استفاده از لایه ژئوممبران با هدف زهکشی مناسب در راستای دپوی پسماندهای شرکت ملی سرب و روی ایران اظهار داشت: این طرح در سطح کشور نیز قابلیت دفاع دارد.

سعید محمدی با اشاره به محل دپوی پسماندهای روی نیز افزود: مدیریت دپوی پسماندهای روی توسط شرکت خصوصی در حال انجام است و از نظر ما این محل خوب است ولی در حد عالی نیست.

در پایان وی همچنین در مورد گمانه زنی های مربوط به جابجایی ایناین شرکت گفت: این موضوع باید از سوی هیئت دولت مورد موافقت قرار گیرد و در حال حاضر جابجایی شرکت ملی سرب و روی ایران از زنجان به هر جایی دیگر منتفی است.

با توجه به آنچه از سوی این مقام مسئول بیان شد می توان اینگونه برداشت نمود که مساله آلاینده بودن این شرکت انگونه که پیشتر اعلام می شد نیست زیرا سرب یکی از خطرناکترین آلانده های زیست محیطی است و اگر این شرکت درصدی از آلودگی را داشته باشد طبعا باید تا به حال دستور جابجایی این واحد صنعتی از زنجان صادر می شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
این سرب و روی هم برای خودش داستانی داره ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار