تابناک زنجان گزارش می دهد;
معاون شهردار زنجان با اشاره به برنامه ریزی جهت مناسب سازی 60 اتوبوس درون شهری گفت: اولین اتوبوس درون شهری زنجان برای استفاده نابینایان به سیستم گویا مجهز شد.
کد خبر: ۲۴۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰ 05 June 2016
چند ماهی است که شهر زنجان با همه کاستی های موجود در مسیر مناسب سازی شهری در حال تبدیل شدن به یکی از شهرهای پیشرو در عرصه مناسب سازی کشور است که خوشبختانه در این مسیر همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و شبه دولتی بیش از هر عرصه دیگری به چشم می آید.

 باید توجه داشت که براساس آمارنامه‌های منتشر شده در کشور شهر زنجان دارای بیش از 400 هزار نفر نفر جمعیت می باشد که این جمعیت  موجب شده است تا زنجان در جایگاه نوزدهمین شهر کشور از لحاظ جمعیت قرار گیرد اما آنچه مسئولین را به تلاش برای مناسب سازی بیش از پیش این شهر مجاب می کند خیل عظیم جمعیت معلولین و کم توانان استان است زیرا بر اساس آمارها قریب به 10 درصد جمعیت این شهر به نوعی دچار کم توانی های جسمی می باشند.

در طول ماههای گذشته شورای شهر چهارم زنجان با نگاهی متفاوت به حوزه مناسب سازی نگریسته و با ارتقاء کارگروه مرتبط با این موضوع به سطح کمیسیون در عرصه عمل موجب تسهیل پیگیری و به سرانجام رساندن بسیاری از مشکلات حوزه مناسب سازی شهری شده است.  

خوشبختانه یکی اقدامات تاثیر گذار و شاخص شورای شهر و شهرداری زنجان شروع پروژه مناسب سازی ناوگان اتوبوس رانی شهر زنجان می باشد که در این رابطه برای نخستین بار یکی از اتوبوس های زنجان برای استفاده نابینایان مناسب سازی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان در این رابطه با اشاره به برنامه ریزی جهت مناسب سازی 60 اتوبوس درون شهری زنجان اظهار داشت:در حال حاضر در تلاش برای جذب پیمانکار مورد نیاز برای مناسب‌سازی اتوبوسهای درون شهری هستیم.

سمانه شاددل به دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان به منظور توسعه و گسترش خدمات‌رسانی به شهروندان به ویژه معلولان و سالمندان اشاره کرد و افزود: نصب چراغ راهنمای گویا نیز از دیگر اقدامات شهرداری در بخش مناسب‌سازی است.

وی افزود: برنامه‌ریزیهای لازم به منظور نصب چراغ های گویا در تقاطع‌های عابر پیاده و مکان های پر‌تردد انجام شده است.

شاددل با اشاره به مشکل موجود در نصب چراغ های گویا در تقاطع‌ها تصریح کرد: همه تقاطع‌های مورد هدف هوشمند بوده به همین دلیل باید دقت لازم برای جلوگیری از بروز هر‌گونه مشکل اعمال شود.

در پایان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان با تاکید بر بررسی دقیق جوانب مختلف این پروژه اظهار داشت: در تلاشیم تا با اجرای محدود پروژه های مناسب سازی دقت عمل را افزایش دهیم و پس از برطرف سازی نواقص اجرای گسترده طرح ها را آغاز نماییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار