شهردار سلطانیه خبر داد
شهردار شهرستان سلطانیه گفت: کمیته معماری و شهرسازی، برای حل مشکل ساخت‌وساز در شهرستان سلطانیه تشکیل شده است.
کد خبر: ۲۳۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹ 31 May 2016
محمود کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: المان و مجسمه "تسلیم" که در سال 85 ساخته شده بود، در سال جاری مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از این مجسمه طی سال‌های گذشته تخریب شده است، اضافه کرد: در سال جاری و از محل اعتبارات داخلی شهرداری سلطانیه، این المان ترمیم و بازسازی شده است.

شهردار سلطانیه در رابطه با شکل کلی این مجسمه ادامه داد: این مجسمه به صورت محرابی است که در مقابل آن یک سرباز ایلخانی از اسب پیاده شده، زانو زده و به اسلام احترام می‌گذارد.

کلانتری با بیان اینکه این مجسمه یک کار ترکیبی برای نشان دادن گرویدن سربازان خشن ایلخانی به دین اسلام است،‌ گفت: این المان توسط اکبر ملکی به صورت کامل مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اجرای پروِژه‌های عادی شهرداری سلطانیه در سال جاری، ابراز کرد: پروژه لادن 1 در شهرک کوثر سلطانیه در حال اجرا است که در همین راستا پروژه‌های عمرانی کوچه بعثت شهر سلطانیه نیز از محل اعتبارات، در حال اجرا است.

شهردار سلطانیه با اشاره به اینکه از محل اعتبارات همچنین جدول‌گذاری خیابان‌های اعتماد و طالقانی نیز صورت گرفته است، ابراز کرد: پروژه توسعه "شاه بلاغی" نیز با بودجه در نظر گرفته شده، در حال انجام است.

کلانتری در این رابطه ادامه داد: این پروژه از سال 83 آغاز شده و در حال حاضر نیز با توجه به فراخوانی جذب مجدد پیمانکار، بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به آخرین مراحل صدور پروانه ساختمانی فرمانداری سلطانیه، بیان کرد: این ساختمان با الهام از معماری گنبد سلطانیه در زیربنای 3 هزار و 800 مترمربعی ساخته خواهد شد.

شهردار سلطانیه اظهار کرد: سلطانیه از اهمیت خاصی با توجه به تاریخی بودن خود برخوردار است که باید موضوعات مختلف در این شهر مورد توجه بیشتر مسؤولان امر قرار بگیرد.

کلانتری همچنین از تشکیل کمیته معماری و شهرسازی در شهرستان سلطانیه خبر داد و گفت: هدف عمده از تشکیل این کمیته کمک به ساخت‌ و ساز در شهرستان سلطانیه با توجه به فرهنگی و تاریخی بودن بافت این شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه در همین راستا در خیابان انقلاب شهر سلطانیه بدنه‌سازی واحدهای تجاری سلطانیه آغاز شده است، بیان کرد: این برنامه از یکم تیرماه و با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان زنجان و شهرداری سلطانیه اجرایی خواهد شد.

شهردار سلطانیه ابراز کرد: این امر همکاری همه مردم را می‌طلبد که هدف شهرداری نیز در این راستا کمک به حل هرچه بهتر مشکلات مردم سلطانیه است.

کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه خدمات فضای شهری سلطانیه به بخش خصوصی واگذار شده است و هیچ مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار