خبر فوری؛
سه روز پس از اعلام رسمی خبر کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر پیشین طالبان و در شرایطی که این گروه تاکنون علناً از تأیید خبر کشته شدن وی خودداری کرده بود، رهبر جدید این گروه معرفی شد. این در حالی است که طی این سه روز، گمانه زنی های فراوانی درباره فردی که پس از این هدایت گروه طالبان را در دست می گیرد، مطرح شده بود.
کد خبر: ۲۳۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 25 May 2016


رهبر جدید طالبان افغانستان معرفی شدسه روز پس از اعلام رسمی خبر کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر پیشین طالبان و در شرایطی که این گروه تاکنون علناً از تأیید خبر کشته شدن وی خودداری کرده بود، رهبر جدید این گروه معرفی شد. این در حالی است که طی این سه روز، گمانه زنی های فراوانی درباره فردی که پس از این هدایت گروه طالبان را در دست می گیرد، مطرح شده بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از «بی بی سی»، گروه طالبان با انتشار بیانیه ای ضمن اذعان به کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر این گروه در جریان حمله پهپادهای آمریکایی، «مولوی هیبت الله آخوندزاده» را به عنوان رهبر جدید خود معرفی کرد. مولوی هیبت الله تاکنون به عنوان یکی از معاونین رهبر طالبان شناخته می شد. 

در بیانیه ای که طالبان منتشر کرده همچنین آمده که ملا محمد یعقوب، پسر بزرگ ملا محمد عمر، رهبر اسبق این گروه به همراه سراج الدین حقانی، دو معاون رهبر جدید طالبان خواهند بود. این در حالی است که پس از اعلام خبر کشته شدن ملا اختر منصور، نام این دو فرد به عنوان گزینه هایی جدی برای به دست گرفتن رهبری طالبان نیز مطرح بود. 

رهبر جدید طالبان افغانستان معرفی شد

گفتنی است روز گذشته، روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان در مطلبی ضمن بررسی گزینه های محتمل برای به دست گرفتن جانشینی رهبر طالبان، به نام مولوی هیبت الله به عنوان یکی از گزینه های جدی اشاره کرده و نوشته بود بسیاری از اعضای طالبان، هیبت الله را یک عالم و معلم مذهبی می شناسند. در زمان حکومت طالبان، وی ریاست یک «مدرسه» (مدرسه علوم دینی طالبان) را بر عهده داشت. همچنین بر اساس این گزارش، خود هیبت الله بر فرایند انتخاب رهبر جدید در «شورای رهبری» طالبان نظارت داشت.

در بیانیه امروز طالبان آمده که ملا منصور در شرایط سختی به سر می‌برد و پیشنهادهای «تحمیلی و تزویری» را از جانب هیچ کسی نپذیرفت. احتمالاً اشاره این اعلامیه به پیشنهادهای تحمیلی و تزویری، پیشنهاد مذاکره با دولت افغانستان است. طالبان در این بیانیه همچنین بار دیگر بر ادامه جنگ در افغانستان تأکید کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار