روانشناسان بر این باورند که دو نوع تیپ شخصیت «ضد اجتماعی» و «بیکاره» را هرگز برای ازدواج نباید انتخاب کرد. این دو نوع شخصیت هیچ گاه رضایت کافی را در یک ازدواج به وجود نمی آورند و از این رو واجد شرایط ازوداج نیستند.
کد خبر: ۲۳۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳ 24 May 2016
ازدواج با افرادی که شخصیت ضد اجتماعی دارند فرد را محکوم به شکست می کند برای افرادی که چنین شخصیتی دارند فقط قدرت و آزادی خودشان مهم است و اهمیتی به نیازهای دیگران به خصوص همسرشان نمی دهند.

افرادی که شخصیت ضد اجتماعی دارند نسبت به علاقه و محبت احساس مثبتی نشان نمی دهند و در حقیقت نسبت به این خصوصیات میزان تعلق شان صفر است.

افرادی که دارای شخصیت ضد اجتماعی هستند از تحقیر کردن همسر و فرزندان خود لذت می برند و فقط خود را انسان قابلی می دانند. این افراد در فریب دیگران مهارت خاصی دارند. مهارت دوستیابی افرادی که شخصیت ضد اجتماعی دارند بسیار ضعیف است و هیچ کس نمی تواند روی خوبی این افراد حساب باز کند.

همچنین شخصیتی تحت عنوان شخصیت بیکاره در روان شناسی مطرح شده است که این افراد دارای خصوصیات خاصی هستند. شخصیت بیکاره افراد عجیبی هستند و به تدریج خود را آشکار می کنند. این افراد تمایلی به کار نداشته و برای گذران زندگی به دیگران وابسته اند.

افرادی که شخصیت بیکاره دارند نیاز به قدرت در آنها بالاست ولی هیچ میلی به تلاش و زحمت ندارند و برای دستیابی به اهداف خود تلاش نمی کنند زيرا انجام هر كاري را دور از شأن خود مي دانند. این افراد حرف های بزرگ می زنند ولی در عملکرد ضعیف و ناچیز هستند. همچنین این افراد در ارتباطات اجتماعی ضعیف عمل می کنند. شخصیت های بیکاره تا زمانی که دیگران از آنها حمایت می کنند همراه خوبی هستند اما اگر مسئولیتی از آنها بخواهند شانه خالی کرده و به خشونت و بدرفتاری متوسل می شوند. این افراد در اصل کودکانی هستند که هرگز بزرگ نمی شوند.

منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار