فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گزارش داد;
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر اجرای طرح اجبار خروج دام‌های غیرمجاز از مراتع طبیعی استان زنجان گفت: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته قریب به 8 هزار دام غیرمجاز از مراتع استان زنجان خارج شده اند.
کد خبر: ۲۳۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹ 24 May 2016
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست و مراتع طبیعی استان اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده در سطح استان تعداد 28 هزار و 453 خانواده از طریق دامداری تامین معاش می کنند.


منصور خسروی افزود: باید توجه داشت که امروزه بر اساس آمارهای موجود حدود یک میلیون و 258 هزار و 943 واحد دامی در استان موجود هستند که عدم نظارت بر منابع تامین آذوقه آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای منابع طبیعی استان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح رفع تصرف اراضی ملی در استان زنجان تاکید کرد: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته در یک ماه گذشته حدود 53 هکتار از اراضی ملی زنجان رفع تصرف شده است.

خسروی تصریح کرد: در این زمینه و در طول اردیبهشت ماه سال جاری با 15 مورد از عاملان تصرف اراضی ملی زنجان برخورد شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین با اشاره به اهمیت توجه به حوزه پیشگیری از وقوع جرم و تصرف اراضی ملی گفت: در یک ماه گذشته از تصرف 80 هکتار اراضی ملی در سطح استان پیشگیری شده است.

وی با اشاره به آسیب‌های بی توجهی به حفظ محیط زیست توسط طبیت گردان زنجانی اظهار داشت: متاسفانه بدلیل بی توجهی برخی از علاقمندان به گردش و طبیعت گردی خصوصا در ایام تعطیل شاهد هستیم که بعضا محیط زیست به شدت توسط مردم آلوده و حتی تخریب می گردد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در پایان اظهار داشت: از مردم و طبیعت گردان عزیز درخواست می شود تا با جلوگیری از آسیب تخریب محیط زیست موجب حفظ این سرمایه ارزشمند برای تمام نسلهای کشور شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار