حواشی حضور احمدی نژاد در زنجان
محمود احمدی نژاد در سومین سفر از سفرهای خود که با عنوان دولت در سایه به شهرهای مختلف کشور صورت می گیرد، روز یکشنبه با استقبال پر شور اقشار مختلف در بین مردم شهر زنجان حضور یافته و به سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۲۳۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰ 24 May 2016
محمود احمدی نژاد در سومین سفر از سفرهای  خود که با عنوان دولت در سایه به شهرهای مختلف کشور صورت می گیرد، روز یکشنبه با استقبال پر شور  اقشار مختلف در بین مردم شهر زنجان حضور یافته و به سخنرانی پرداخت.

این سفر که از مدت ها پیش برای آن برنامه ریزی شده بود، با عنوان جشن بزرگ نیمه شعبان که قرار است محمود احمدی نژاد در آن سخنرانی کند استارت زده شد و بانی برنامه نیز شورای بازخوانی خط امام و رهبری در زنجان و جمعی از خانواده های شهدا، رزمندگان و ایثارگران بود.

احمدی نژاد زنجان

قبل از حضور محمود احمدی نژاد در زنجان، تلاش های زیادی شد تا به علت اقدام نکردن نهاد خاصی برای دریافت مجوز برای این برنامه، از برگزاری آن  ممانعت شود و طوری که در روزهای پایانی، محل سخنرانی در اختیار برگزار کنندگان قرار گرفته شد.

استاندار زنجان نیز در دومین نشست خبری خود در روز 28 اردیبهشت ماه نیز اینگونه درباره این سفر سخن ،گفت: هیچ حساسیت خاصی نیست و برگزاری برنامه سیاسی یک قانون در کشور دارد و هرکس با رعایت آن قانون می تواند هر کسی را دعوت و مراسمی را برگزار کند و اینکه برخی ها چون به قانون پایبند نیستند و به حاکمیت قانون قائل نیستند، نباید امروز هم که در مسئولیت نیستند کارهایشان را خارج از مدار قانون انجام دهند و هر کس در مدار قانون درخواست خود را انجام دهد حتما دستگاه های مسئول زمینه سازی کرده و امنیت مراسم را هم فراهم می کنند و وظیفه دارند که این کار را انجام دهند و ولی به هر حال باید یک مرجع رسمی دعوت کننده باشد و مسئولیت برنامه را بر عهده بگیرد تا اگر اتفاقی افتاد پاسخ گو باشد و در این مورد خاص حداقل تا امروز هیچ مرجع رسمی از ما تقاضایی نکرده و ما اخباری از این ور و آور شنیده ایم که یک سفری هست و اینکه یک مرجع رسمی مراجعه کند برای دستگاه های صادر کننده مجوز هنوز نبوده و مگر اینکه اصرا داشته باشند مثل همه کارهایشان این کار را هم بدون طی مراحل قانونی انجام بدهند و قطعا ما وظیفه اجرای قانون را داریم .

اما با همه این صحبت ها، کم کم تبلیغات جدی برنامه از روز پنجشنبه30 اردیبهشت ماه با پخش شکلات همراه با تبلیغات برنامه در بین مردمی که به مزار شهدای شهر رفته بودند به صورت جدی آغاز شد و در کنار آن نیز بنرهایی که طبق گفته ها برای فضای مجازی طراحی شده بود و برای فضای سطح شهر طراحی دیگری در نظر گرفته شده بود ، کل فضای شهر را در بر گرفت و پخش تبلیغات در مراسمات مذهبی و غیر مذهبی و  در محل نماز جمعه از جمله دیگر برنامه های تبلیغی هواداران احمدی نژاد در زنجان بود.

در فضای مجازی نیز عکس العمل های مختلفی نسبت به این مسئله صورت گرفت، حامیان جبهه مخالف احمدی نژاد، از خانه نشینی و ارتباط وی با مشایی و همچنین پرونده های فساد اقتصادی سخن به میان می آوردند و عده ای هم هنوز مردد بودند و اکثریت مردم  هم مصمم و با اراده غیر قابل وصف به حضور احمدی نژاد در زنجان فخر می فروختند و بازگشت او را مساوی با برقراری عدالت و آزادی قلمداد می کردند.

و اما پس از مدت ها موعد برگزاری برنامه که روز نیمه شعبان در مسجد جامع(سید) زنجان بود، فرا رسید ، تمهیدات زیادی برای برگزاری بدون حاشیه این برنامه اندیشیده شده بود و صبح روز برنامه نیز اصحاب رسانه های انقلابی استان زنجان پس از جلسه ای که با مسئول کمیته اطلاع رسانی محمود احمدی نژاد در زنجان داشتند، مطالبات خود را که در سه بند  و در قالب نامه تهیه شده بود در اختیار وی قرار دادند تا به  دست رئیس دولت نهم و دهم رسیده و وی پاسخ این سوالات را در اختیار آنان قرار دهد .

در این نامه سه درخواست اساسی مطرح شده بود ، اولا؛خواسته شده بود که احمدی نژاد موضع صریح خود را نسبت به بحث ولایت فقیه و خانه نشینی خود را به طور واضح بیان کند، ثانیا؛ نقش مشایی در تصمیمات وی در دولت گذشته و در سال های آیند ه برای مردم بازگو شود و همچنین در مورد افرادی که فساد آن ها توسط قوه قضاییه آشکار شد نیز اعلام برائت کند.



از ساعت14 بعدازظهر اقشار مختلف مردم برای حضور در برنامه در مسجد جامع(سید) زنجان حضور می یافتند و نکته قابل توجه حضور خیل کثیری از خبرنگاران از رسانه های مختلف کشور و حتی رسانه های استانی از ساعت ها قبل در محل برگزاری سخنرانی محمود احمدی نژاد بود، طوری که کارت هایی که ویژه خبرنگاران و عکاسان تهیه شده بود در مرحله اول پایان یافته و دوباره برای چاپ آن ها اقدام  شد .

انتظامات مردمی هم که برای برنامه تدارک دیده شده بود، به طور جدی و بدون هیچ  کوتاهی وظایف خود را برای منظم برگزارشدن برنامه انجام می دادند تا خللی در اجرای برنامه ایجاد نشود، از  روستاها، شهرها و استان های اطراف زنجان نیز  افراد زیادی برای شرکت در این برنامه خود را به محل سخنرانی رسانده بودند .

برنامه  که قرار بود، راس ساعت 17 شروع شود، با تاخیر حدود نیم ساعتی روبه رو شد و پس قرائت آیاتی از کلام الله قرآن مجید و مولودی خوانی حسین نظری، همه مردم مشتاقانه در انتظار حضور محمود احمدی نژاد بودند .

محمود احمدی نژاد طبق روال سفرهای استانی خود  در مسیر استقبال  مردم قرار گرفت و مردم با شعارهایی که می دادند (احمدی قهرمان، خوش آمدی به زنجان)از محل سبزه میدان تا  ورودی بازار مسجد او را همراهی کردند  و این درحالی بود که خیابان های منتهی به برنامه با اینکه مردم مسیر حرکت ماشین ها را مسدود کرده بودند ، تا نزدیکی های شروع برنامه نیز مسدود نشده بود .

بالاخره پس از گذشت یک ساعت از شروع برنامه، محمود احمدی نژاد در محل مسجد سید (زنجان) حضور یافت و با حضور وی،  شعارهای  مردم با شدت بیش تری سرداده شد شعارهایی از قبیل: "صل علی محمد، بوی رجائی آمد"، شعار هرچی مرده ، احمدی برمی گرده" از وی استقال بعمل آوردند .

در این بین، چند پلاکارد که در آن متن هایی باعنوان ، احمدی رجائی دست بردار از مشایی، آقای احمدی نژاد آیا مشایی در دولت جدید شما خواهد بود؟ و جرا 11 روز خانه نشینی؟؟ در دستان مردم دیده می شد.
 

احمدی نژاد در جمع پرشور مردم زنجان گفت: جنگ روانی راه می اندازند تا صدای عدالت را خفه کنند، میگویند اگر عدالت بیاد ، فقر هم می‌آید، من از شما میپرسم ، فقر نتیجه ظلم است یا عدالت؟

در میانه سخنرانی دکتر احمدی نژاد یک پیرمرد از میان جمعیت فریاد کشید: اینها رو ولش کن! کی می آیی؟  احمدی نژاد که سخن او را شنید پشت میکروفون جواب داد: یک دقیقه صبر کن قارداش!

دکتر احمدی نژاد درجمع مردم ولایتمدار زنجان، تصریح کرد:من در ایران و در دنیا چنان صحنه هایی دیدم که تا مدت ها حال انسان بهم می ریزد زن سی و چند ساله ببنید که شوهر کارگری دارد که معلول شده، نه بیمه ای نه... با کودکان کوچکش...وقتی دستش را جلو می اورد مثل دست پیرمرد کشاورزان است از بس کار و سختی کشیده، این حاصل چیست؟

در این برنامه ، حمید بقایی معاون اجرائی احمدی نژاد در دولت گذشته و  شیخ الاسلامی، وزیر تعاون وی نیز حضور داشتند .

بر اساس اعلام کانال تلگرامی دولت بهار، جمعی از اراذل که از تهران به زنجان اعزام شده بودند و در انتهای مراسم با بالا بردن پلاکاردهایی قصد اخلال در مراسم سخنرانی دکتر احمدی نژاد در زنجان را داشتند، با واکنش قاطعانه جمعیت عظیم مردم انقلابی زنجان مواجه و از محدوده مراسم اخراج شدند.

همچنین این کانال تلگرامی مدعی شد که  استاندار زنجان ، پس از حضور حماسی  مردم اسنعفا داده است و در این باره ، نوشت: شنیده های تایید نشده حاکی است همزمان با استقبال حماسی مردم از دکتر احمدی نژاد و عدم حضور جمعی از مدیران استان در جلسه با استاندار که امروز برگزار شد، استاندار زنجان در واکنشی اعتراضی بصورت شفاهی استعفای خود را اعلام کرده است. استاندار بنیاد بارانی زنجان توان خود را بکار گرفت تا سخنرانی دکتر احمدی نژاد برگزار نشود اما با استقبال طوفانی مردم انقلابی زنجان ناکام ماند. براساس شنیده های دولت بهار، استاندار در جلسه گفته است وقتی مدیران استان در سخنرانی احمدی نژاد حاضر می شوند نمی شود کار کرد!

وحید یامین پور نیز در پست اینستاگرامی خود بعد از برنامه، با این  عنوان که،"تردید کشنده حزب الهی ها"، نوشت:

عکس هایی که از استقبال مردم زنجان از احمدی نژاد منتشر شده جمعیت زیادی را نشان می دهد که احمدی نژاد در سپهر سیاست ایران پدیده عجیبی است؛ تحلیل کردنش سخت است...

یامین پور، ادامه داد: شاهدان می گویند مردمی که امروز از رییس جمهور سابق استقبال کرده اند اصطلاحاً حزب اللهی نبودند بلکه مردم عادی غیرسیاسی بودند؛ حزب اللهی ها مردد ترین گروه سیاسی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند؛ تردید میان عملگرایی سیاسی یا آرمانخواهی انقلابی.

تصاویر استقبال مردم از احمدی نژاد در شهر های مختلف همزمان دولتی ها را رادیکال تر و حزب اللهی ها را مردد تر می کند.

صحنه سیاست با تحولات خلق الساعه تغییر نمی کند؛ نیروهای طرفین درگیر در انتخابات کاملاً شناخته شده و قابل حدس اند. آنچه حدس زدنش دشوار است اینکه حزب اللهی ها دست آخر چه می کنند؟ ...اگر شکست ناشی از ضعف نیروهای سیاسی تکرار شود، بعید نیست برای مدتها شاهد بدگمانی و انزوای سیاسی دوستان مان باشیم!

منبع: نسیم زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار