معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمارهای رو به رشد آسیب های اجتماعی اظهار داشت: بیش از 75 درصد اختلالات روانی در سنین زیر 24 سال شروع می شود.
کد خبر: ۲۳۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹ 24 May 2016
به گزارش تابناک زنجان ; معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به روند رو به رشد افزایش خوشونت های خانوادگی در کشور اظهار داشت : متاسفانه در سالهای اخیر با رشد تکنولوژی های شاهد بروز و رشد خشنونتهای خانوادگی در کشور بوه ایم.

حبیب الله مسعودی فرید افزود: باید توجه داشت بیش از 75 درصد اختلالات روانی در سنین زیر 24 سال شروع می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان شیوع اختلالات روانی در کشور نسبت به سایر کشورها چندان غیرطبیعی نیست اما باید توجه داشت در زمان حاضر میزان اختلالات روانی نیازمند به مداخله در افراد 15 تا 65 کشور، 23.6 درصد است.

فرید با تاکید بر آمارهای مرتبط با عملکرد اورژانس اجتماعی تاکید کرد: در سال گذشته حدود 600 هزار تماس مردمی با سامانه 123 در سطح کشور گرفته شد که متاسفانه 7.5درصد از مجموع این تماس ها مربوط به موضوع همسر آزاری و 8.5 درصد مربوط به کودک آزاری بود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این میزان شیوع اختلالات روانی در کشور نسبت به کشورهای دیگر چندان غیرطبیعی نیست، اظهار کرد: عوامل فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر کدام در بروز خشونت می توانند تاثیر گذار باشند و ما برای سبب شناسی علل خشونت و مهار و درمان آن نیازمند نگاهی کل نگر، فرایندی و چند وجهی هستیم.

فرید با اشاره به حجم بالای پرونده های در جریان در سیستم قضایی کشور و همچنین تعداد بالای زندانیان کشور گفت:  وجود این حجم بالا از پرونده های در سیستم قضایی و که منجر به حضور برخی سرپرستان خانوار در زندان شده و همچنین موجب غیبت ایشان در محیط خانواده و کار می شود از نگاه اقتصاد مقاومتی قابل بررسی است و هزینه های هنگفتی را متوجه کشور می کند.

در پایان معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت افرایش آموزش های اجتماعی در سطح جامعه اظهار داشت: باید توجه داشت که آموزش مهارت های اجتماعی و ارتباطی و شناسایی اختلالات روانی در سنین کودکی و نوجوانی به منظور مداخله بهنگام می تواند زمینه درمان و ارتقا شاخص سلامت روان جامعه را فراهم کند زیرا با وجود آموزش ها و افزایش آگاهی و اطلاعات افراد جامعه در خصوص اختلالات و نارسایی ارتباطی و اجتماعی، زمینه برای درمان و مهار آن ها در زمان مناسب فراهم می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار