مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان خبر داد;
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان در حاشیه همایش وقف گروهی علمای زنجان برای حوزه‌های علمیه گفت: بدون شک حوزه های علمیه به عنوان مرکز پرورش نخبگان آشنا به علوم اسلامی دارای نقشی اساسی در شکل دهی تمدن نوین اسلامی هستند.
کد خبر: ۲۳۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶ 23 May 2016
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان در حاشیه همایش وقف گروهی علمای زنجان برای حوزه‌های علمیه و در گفتگو با خبرنگار تابناک زنجان با اشاره به اهمیت توسعه حوزه های علمیه اظهار داشت: بدون شک حوزه های علمیه به عنوان مرکز پرورش نخبگان آشنا به علوم اسلامی دارای نقشی اساسی در شکل دهی تمدن نوین اسلامی هستند.
 
حجت‌الاسلام حسن بیات افزود: خوشبختانه با توجه به اهمیت توسعه حوزه های علمیه امروز شاهد ساخت هشت حوزه علمیه در سطح استان زنجان هستیم.

وی در ادامه  ابراز داشت: خوشبختانه در شهرستان‌های قیدار، ابهر، هیدج، ماهنشان، سجاس، طارم ساخت حوزه های علمیه در دستور کار است.

بیات با اشاره به پیشرفت کمی این پروژه ها گفت: برخی از این پروژه ها بیش از 80 درصد پیشرفت دارد.

 وی تاکید کرد: امروزه در سطح استان زینجان ۱۶ حوزه علمیه خواهران و برادران فعال می باشد که سالانه منجر به تربیت و آموزش بیش از ۳۰۰ طلبه می شود.

بیات با اشاره به افزایش ظرفیت آموزشی حوزه های علمیه استان تصریح نمود: خوشبختانه امروزه استان زنجان به پشتوانه تاریخ و فرهنگ خود دارای عالمان و فرهیختگان و نخبگان علمی و مذهبی فراوانی است و طبعا توسعه و بهره برداری از این ظرفیتهای ارزشمند باید در دستور کار نهادهای مسئول از جمله دولت قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان در پایان اظهار داشت: خوشبختانه شاهدیم که امروزه فعالیت‌های فرهنگی و دینی در حوزه‌های علمیه استان زنجان با جدیت پیگیری می‌شود که استقبال خواهران و برادران هم از این حوزه‌ها نیز بسیار مطلوب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار