حاشیه نگاری از متن و حاشیه سخنرانی احمدی نژاد در زنجان؛
رئیس جمهور سابق امروز در اجتماع مردم زنجان، به بیان برخی از ویژگی ها از حاکمیت حضرت مهدی موعود(عج) پرداخت.
کد خبر: ۲۳۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳ 23 May 2016
 آمل، کرمان ، جیروف و اینک زنجان ...

امروز زنجانی ها میهمانی داشتند؛ میهمانی که اگرچه بهاری است اما کاپشن بهاری اش را به تن نداشت.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، ساعاتی قبل برای شرکت در مراسم و سخنرانی در جشن نیمه شعبان ،وارد مسجد جامع استان زنجان شد؛ حضوری که یک به یک آن، به حواشی این مراسم دامن زد. 

*استقبال شعاری یا شعارهای استقبال 

 محوطه مسجد جامع شهر زنجان مملو از جمعیت شده و افراد مختلفی  به استقبال رئیس دولت بهار آمده بودند.

با وجود برخی اخبار فضای مجازی٫ هیچ انگیزه ای مبنی بر اختلال در مراسم سخنرانی احمدی نژاد دیده نمی شد و همه چیز صرفا خبر از شور و شوق مردم داشت.

رئیس دولت بهار با نوای «اندک اندک جمع مستان می رسد» شهرام ناظری ٬که از مسجد به گوش می رسید ٬ وارد کوچه پشتی مسجد جامع زنجان شد و به یک آن جمعیت از پشت سر خودرو اش٬ او را با شعارهایی نظیر «به جون هرچی مرده احمدی برمی گرده » تا درب پشتی مسجد جامع همراهی کردند.

برسد به دست محمود؛ تب نامه در زنجان

با این حال شخصیت هایی نظیر ٬ جمشید تمدن ٬رییس سابق سازمان هلال احمر ٬ بقایی ٬شیخ السلام و شیخان؛ احمدی نژاد را در مراسم امروز همراهی می کردند.  

*ابراز احساسات به سبک احمدی نژاد

بعد از قرار گرفتن احمدی نژاد در جایگاه سخنران مراسم ٬دست های خود را به سبک هشت سال ریاست جمهوریش به هم گره کرده و بااین حرکت به احساسات مردم  پاسخ می داد. 

این درحالی بود که مردم با شعارهایی نظیر «احمدی با غیرت»٬ ٬«احمدی احمدی خدا نگه دار تو»٬ « به جون هرچی مرده ٬ احمدی برمی گرده» خوشحالی خود را از حضور احمدی نژاد در مسجد جامع زنجان نشان می دادند.

احمدی نژاد بالاخره پشت تریبون سخرانان جشن نیمه شعبان مسجد جامع زنجان رفته و در ابتدای اضهارات خود گفت:  خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در نیمه شعبان یعنی در بهترین روز سال و در سالروز آزادی خرمشهر ، توفیق حضور در جمع شما عزیزان را عنایت فرمود.

وی در ادامه سخنان خود به چندین ویژگی دوران امام عصر(ع) اشاره کرد و گفت: شیاطین به دروغ عدالت خواهی را به توزیع فقر متهم می کنند ، در حالیکه عدالت مقدمه و عامل رشد و شکوفایی ثروت است و فقر نتیجه مستقیم بی عدالتی است.

وی افزود: امام می آید و با اراده مردم عدالت حقیقی را به جامعه عرضه می کند و ریشه های ظلم و تبعیض را می خشکاند.

وی ادامه داد: امام می آید و همه فرصت ها را در بستری از آزادی و عدالت به همه بشر عرضه می کند.

* برسد به دست محمود!
ً
اما این پایان ماجرای حضور احمدی نژاد در مسجد جامع زنجان نبود و حضور وی در زنجان مردم را به وسوسه نامه نگاری با رئیس دولت بهار انداخته بود .

به طوری که برخی حضار در مسجد٬ به دنبال خودکار و‌ کاغذ بودند تا در گوشه ای از مسجد نشسته و برای  احمدی نژاد نامه بنویسند.

برسد به دست محمود؛ تب نامه در زنجان

*شوخی با چاقو سازها

اما حواشی حضور احمدی نژاد در مسجد جامع زنجان بی وقفه ادامه داشت تا جایی که رییس دولت بهار سرشوخی را با زنجانی هایی که شهرت به ساخت چاقو دارند٬ باز کرد.

احمدی نژاد در پی اظهارات بی وقفه اش با زبان ترکی به مردم گفت: «صبر اله گارداش» ٬(صبر کن برادر من). که این واکنش باعث خنده حضار شد. 

البته وی بازهم به زبان ترکی به یکی از حضار که قصد داشت در بین صحبتهایش شعار دهد٬ گفت: «صبر اله گارداش الان تمام اولار»٬ ( صبر کن برادر من الان حرفهای من تموم می شود). که باز هم حضار با اظهارات رئیس دولت نهم و دهم خندیدند.

احمدی نژاد در ادامه سخنرانی اش به سایر ویژگی های امام عصر اشاره کردو گفت: داشتن رفاه و آسایش؛ خواستی فطری و آرزوی هر انسان است. از لوازم عزت ، زندگی مرفه و آبرومند است.

وی افزود: از غیرمنطقی ترین سخنان این است که عده ای بگویند: خداوند نعمت های بیکران را خلق کرده و انسانها را فقط به تماشای آنها و عبور از آنها دعوت کرده و در ازای حسرت و محرومیت از بهره برداری از نعمت ها ، وعده پاداش در دنیای دیگر را داده است.معلوم است که این حرف غلط است، خداوند نعمت ها را برای بهره مندی بشر خلق کرده است.

وی ادامه داد: خداوند فقر و نداری و حسرت و گرسنگی و بدهکاری را نپسندیده است چرا که همه این ها ، عزت انسانی را مخدوش می کند. خداوند نخواسته است که یک خانواده همه عمر خود را در محرومیت و فشار زندگی کند تا بتواند یک آپارتمان ۶۰ یا ۷۰ متری داشته باشد.

برسد به دست محمود؛ تب نامه در زنجان

* سوالات محمود! 

اما حواشی سخنرانی احمدی نژاد تنها به شوخی با مردمان شهر مشهور به چاقو سازان نکشید و وی در انتهای سخنرانی خود چند سوال با طعم طنز از حضار کرد.

احمدی نژاد بعد از یک ساعت و نیم سخنرانی از حضار با لبخندی پرسید: از ساعت چند در این مکان حاضر شدید؟ ساعت یک ٬ ساعت دو ٬ ساعت سه یا ساعت چهار ...  که حضار هم در ادامه با شور و هیجان هر کدام از ساعت ورود خود به مسجد جامع زنجان می گفتند .

اما احمدی نژاد مجددا سوال دیگری از حضار پرسید و گفت : کی خسته است؟ شما خسته اید٬ که حضار در جواب وی گفتند: نه نه...

*بدرقه رمانتیک

نهایتا احمدی نژاد به اظهارات خود در مسجد جامع زنجان پایان داد و پس از آن چندین دقیقه مورد کف و سوت حضار قرار گرفت ٬او که برای دقایقی در جایگاه سخنرانان ماند برخی از نامه های مردم را در کنار جایگاه ویژه تحویل گرفت ٬ نامه هایی که به نظر می رسد نه تمبر دارند و نه پاکت و چندین صندوق پستی شده اند ٬ انقدر زیاد که احمدی نژاد را به پدر خواندن نامه تبدیل کنند. 

منبع: صراط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار