عضو هیات علمی دانشگاه عبدالسلام ایتالیا گفت: شاید بشود گفت که در بین کشورهای در حال توسعه، وضعیت علمی ایران و سرعت رشد آن نسبت به سایرین مانند هند و آرژانتین خیلی بهتر باشد.
کد خبر: ۲۳۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 21 May 2016
آنتونیو سلانی روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ایران زیرساخت های علمی بهتر و پیشرفت های علمی چشمگیری نسبت به کشورهای همتراز خود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد، با بازتر شدن فضای روابط بین المللی ایران، ارتباط آن با دیگر کشورهای پیشرفته در جهت رشد و توسعه علمی هرچه بیشتر این کشور، افزایش یابد.
سلانی اظهار کرد: طی سال هایی که در فرانسه و ایتالیا فعالیت علمی دارم، دانشجوهای ایرانی رشته فیزیک بسیاری برای کمک به ما آمده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه عبدالسلام ایتالیا درباه ضعف های دانشجوهای ایرانی نیز گفت: شاید یکی از ضعف های این دانشجوها کم رنگ بودن حضور آنها در مجموعه های بین المللی است و این مسئله باعث شده است آنها در این عرصه تجربه کمی داشته باشند.
سلانی درباره دانشگاه عبدالسلام ایتالیا اظهار کرد: در تلاش هستیم بخش جدیدی در این دنشگاه در رشته فیزیک علوم طبیعی تاسیس کنیم.
وی درباره تلاش های بین المللی برای تشکیل مدرسه فیزیک مواد فعال و کموتکسی در زنجان گفت: فعالیت های بین المللی بسیاری برای برنامه ریزی این مدرسه داشتیم و وزارت امور خارجه ایران نیز تلاش های فراوانی را انجام داده است.
عضو هیات علمی دانشگاه عبدالسلام ایتالیا همچنین درباره مهاجرت دانشمندان گفت: شاید یکی از مسئله هایی که بنده را ناراحت می کند این است که برای کار علمی به کشور فرانسه مهاجرت کنم و کار علمی ام را در آن کشور شروع کنم و همیشه این ایراد بر کشورها وارد است که چرا علاقه مندان به علم و محقق های تمام جهان برای ادامه مطالعات علمی خود مجبور به ترک کشورشان هستند و باید جایی دیگر از کشور خود دنبال کار علمی بروند.
آنتونیو سلانی(Antonio Celani) فیزیکدان دانشگاه عبدالسلام ایتالیا، به عنوان مدرس در مدرسه بین‌المللی مواد فعال و کموتکسی که از روز شنبه هفته گذشته در زنجان برگزار می شود، حضور دارد. 
شرکت کنندگان و دانشمندان خارجی حاضر در این مدرسه از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش، انگلیس، آمریکا، ژاپن و هند هستند و استادان نیز بیش از 50 ساعت در مدت 15روز برگزاری این مدرسه ارائه نظری و تجربی به پذیرفته شدگان خواهند داشت.
هدف اصلی برگزاری این مدرسه تبادل علمی بین محققان جوان و فیزیکدان ها، انتقال آخرین اطلاعات بدست آمده توسط دانشمندان به دیگر شرکت کنندگان و دانشمندان است.
گرایش مواد فعال و کموتکسی یکی از شاخه های فیزیک است که به بررسی حرکت دسته جمعی موادی که خودشان نیرو و موتور محرکه دارند پرداخته و چرایی آن را مورد تحقیق قرار می دهند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: رشد علمی ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار