تابناک زنجان گزارش می کند;
به مسئولین نهادهای متولی و عضو کمیته تخصصی ریشه‌یابی علل طلاق در زنجان پیشنهاد گردد بجای اتلاف سرمایه های زمانی و مالی در این کمیته در یک اقدام جهادی ایجاد «کمیته اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی و رفع بحرانهای اقتصادی در استان زنجان» را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
کد خبر: ۲۳۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸ 18 May 2016
روز گذشته رسانه های خبری استان به نقل از مدیرکل ثبت احوال خبر از تشکیل «کمیته تخصصی ریشه‌یابی علل طلاق در زنجان» دادند که بررسی آن از نگاه نقادانه می تواند مانع از اتلاف سرمایه های زمانی و اقتصادی نهادها و ارگانهای عضو این کمیته در سال اقتصاد مقاومتی گردد.

خوشبختانه امروزه بر کمتر کسی پوشیده است که تحولات اجتماعی دهه های اخیر و سوءمدیریتهای همراه با آن موجب شده است تا آمار ازدواج در کشور کاهش یافته و همزمان نرخ طلاق افزایش یابد که البته این شرایط در بین نسل جوان به مراتب بغرنج تر و پررنگ تر جلوه می کند زیرا این بخش از جامعه بدلیل عدم مهارت آموزی مناسب در فضای آموزشی و مهیا نبودن شرایط اشتغال ناخواسته به ازدواج و تشکیل خانواده نمی اندیشند و در صورت اقدام به تشکیل خانواده نیز بحرانهای مختلفی را تجربه می کنند که در نهایت به آسیب هایی مانند طلاق ختم می شود.

متاسفانه خبر تشکیل این کمیته این سوال را در ذهن افکار عمومی ایجاد می کند که یا برخی از مسئولین نهادهای استان نسبت به مهمترین و ریشه ای ترین دلیل افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در زنجان بی اطلاع اند و یا با تشکیل اینگونه کمیته ها در تلاش برای گذارن دوره مدیریت خود و فرار از مطالبه حل این معضل ها هستند.

از دید نگارنده تشکیل کمیته تخصصی ریشه‌یابی علل طلاق در زنجان امر مبارکی است اما سالهاست که دلایل آن از سوی نهادهای مختلف ارئه شده است که بطور نمونه می توان با جستجو در اینترنت به برخی از آنها که همگی اشاره مستقیم به یک معضل دارند اشاره نمود.

بطور مثال و بر اساس خبر منتشر شده در پورتال دادگستری کل استان زنجان و به نقل از  دبیر همایش بررسی علل ناسازگاری در زندگی زناشویی این مطلب عنوان شده است: طبق بررسی های انجام شده بین متقاضیان طلاق شهر زنجان 54 درصد متقاضیان طلاق، ساکن پایین شهر و 19درصد ساکن بالاشهر هستند.

از سوی دیگر معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان در گفتگو با رسانه ها نیز اعتیاد را اولین عامل طلاق در زنجان معرفی نموده است.

در جایی دیگر نیز فرماندهی انتظامی استان افراد معتاد به مواد مخدر را عامل انجام 70 درصد از سرقت های استان معرفی کرده است، البته نباید از این نکته نیز غفلت کرد که مدیرکل زندانهای استان بیش از 80 درصد زندانیان در بند در زندانهای استان را از اقشار بی بضاعت معرفی نموده است!

با توجه به این آمارها و اطلاعات ارائه شده در بازه های مختلف زمانی از سوی مسئولین استان می توان بیکاری و اقتصاد بیمار استان را به عنوان عامل ریشه ای افزایش طلاق و کاهش نرخ ازدواج در جامعه و خصوصا در بین اقشار جوان معرفی کرد.

لذا لازم دیده می شود در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده است به مسئولین نهادهای متولی و عضو کمیته تخصصی ریشه‌یابی علل طلاق در زنجان پیشنهاد گردد بجای اتلاف سرمایه های زمانی و مالی در این کمیته در یک اقدام جهادی ایجاد «کمیته اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی و رفع بحرانهای اقتصادی در استان زنجان» را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

در پایان لازم به ذکر است که تابناک زنجان به عنوان یک رسانه مستقل و مردمی آماده انتشار دیدگاه ها، نظارت و مقالات کارشناسان و متخصصین در حوزه ارائه راهکارهای مقابله با افزایش معضل اجتماعی طلاق در استان زنجان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار