تابناک زنجان گزارش می دهد;
رئیس سازمان سینمایی کشور: کشور ما به رقم وجود پتانسیل های بالای خود در عرصه هنر و سینما تاکنون نتوانسته است به جایگاه واقعی خود در عرصه سینما دست یابد.
کد خبر: ۲۲۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰ 13 May 2016
در هفته ای که گذشت رئیس سازمان سینمایی کشور با حضور در زنجان از برگزیدگان جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزش تقدیر نمود اما آنچه در حاشیه این حضور بیش از همه مورد توجه قرار گرفت انتقاد وی از وضعیت سینماهای استان بود.

متاسفانه اگر نگاهی به تاریخ سینماهای استان زنجان داشته باشیم در می یابیم که تا این لحظه 2 سینما از 3 سینمای زنجان بدلیل عدم حمایت مسئولان تعطیل شده اند و تنها سینمای فعال استان با 230 صندلی نمی تواند پاسحگوی جمعیت بالای مشتاقان عرصه سینما در این دیار تاریخی باشد.

خوشبختانه حجت اله ایوبی در حاشیه این جشنواره با اشاره به ظرفیت های بالای سینما در رونق بخشی عرصه فرهنگ و هنر اظهار داشت: کشور ما به رقم وجود پتانسیل های بالای خود در عرصه هنر و سینما تاکنون نتوانسته است به جایگاه واقعی خود در عرصه سینما دست یابد.

وی افزود: شاید یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت ما در عرصه بهره برداری از ظرفیتهای هنری کشور ناتوانی ما در معرفی خود و کشورمان به سایر ملل جهان باشد.

ایوبی با تاکید بر رونق گرفتن علاقه مردم به تماشای رسانه های ویدئویی گفت: بنا بر بررسی های صورت گرفته سرانه مشاهده فیلم در ایران بیش از 5 برابر شده است.
 
در پایان رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور با اشاره به تاثیر افزایش علاقه مردم به تماشی فیبم در رونق بخشی عرصه سینما گفت: خوشبختانه استقبال مردم از هنرهای سینمایی موجب شده تا امروز شاهد اقتصاد عرصه سینما رونق بیگیرد که این به نوبه خود گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه هنر می باشد.

لازم به ذکر است که با توجه به رویکردهای جدید سازمان سینمایی کشور می توان انتظار داشت که در صورت همراهی بخش خصوصی و مسئولین استان بار دیگر سینماهای غیر فعال زنجان فعالیت خود را از سر بگیرند تا از این طریق بیش از گذشته شاهد حضور مردم در سینما ها به عنوان یک مرکز فرهنگی تاثیرگذار باشیم لذا تابناک زنجان آماده پیگیری این مطالبه فرهنگی در سطح استان زنجان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار