تابناک زنجان از واکنش مردم به لغو حج تمتع زائران ایرانی گزارش می دهد:
روز گذشته و پس از گذشت ماهها از واقعه تلخ مناء که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران زائر بیت الله الحرام در عربستان سعودی شد بالاخره نهادهای مسئول وضعیت حج تمتع سال جاری را مشخص کردند اما واکنش مردم زنجان نسبت به این تصمیم چیست ؟
کد خبر: ۲۲۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 09 May 2016
شاید بتوان یکی از تلخ ترین وقایع تاریخ حج و زیارت را واقعه مناء و کشته شدن صدها زائر ایرانی در عربستان سعودی دانست زیرا پیش از آن سابقه نداشت که بطور همزمان هزاران زائر در یک نقطه بدلیل بی کفایتی برگزار کنندگان مراسم حج کشته و زخمی شوند اما خوشبختانه پس از ماهها ، روز گذشته خبر لغو سفر حج تمتع از سوی مقامات مسئول در رسانه منتشر شد که با استقبال بالای افکارعمومی خصوصا در فضای مجازی همراه گردید اما این خوشحالی چه دلیل دارد و نشانه چیست؟ 

بدون شک با گسترش اطلاعات عمومی مردم امروز کمتر کسی را می توان یافت که نسبت به سود سرشار میزبانی مراسم حج برای رژیم آل سعود نا آگاه باشد و همینطور امروز به مدد گسترش رسانه های خبری هر روز اخبار جدیدی از جنایات این رژیم به دست افکار عمومی می رسد پس در بازه ای که ملت ما و به عبارتی جهان تشیع درگیر یک جنگ نا نوشته با رژیم تروریست پرور سعودی است چرا پول حاجیان ایرانی باید در جیب دولت سعودی ریخته شود؟
طبعا با مشاهده جنایات آل سعود و گروه های تروریستی وابسته به آن در یمن ، عراق و سوریه باید اذعان داشت که امروز هیچ ایرانی آزاده ای قلبا علاقه ای به رونق بخشی به اقتصاد عربستان سعودی ندارد پس تحریم مراسم حج از سوی ایران می تواند دارای پیامی روشن برای این رژیم دیکتاتوری باشد.

اما این سوال نیز مطرح می شود که آیا با تحریم شدن مراسم حج، امکان حاجی شدن از بین می رود ؟ 

برای یافتن پاسخ این سوال خبرنگار تابناک زنجان نظر برخی از مردم خطه شور و شعور حسینی را در رابطه با مساله تحریم مراسم حج و فرصتهای پس از آن برای حاجیان جویا شد که در این رابطه یکی از شهروندان ثبت نام کننده در لیست انتظار تشرف به سفر حج با ابراز خوشحالی نسبت به این خبر گفت: من سالهاست که برای تشرف به سفر حج ثبت نام نموده ام اما چند ماهی است که بدلیل مشاهده جنایات رژیم آل سعود تصمیم گرفته ام که تا زمان ساقط نشدن این رژیم به حج نروم و با هزینه های آن در کارهای خیر مانند مهیا سازی شرایط ازدواج جوانان محروم فعالیت کنم.
محمد صادق بیگدلی افزود: سفر به حج برای من یک آرزوی دیرینه است اما نمی خواهم با حتی 1 ریال در هزینه در سفر حج در جنایات این رژیم خونخوار سهیم شوم.

وی با تاکید بر حمایت از تصمیم مسئولان کشور در رابطه با مساله حج گفت: انشاءالله این تصمیم موجب عقب نشینی آل سعود در سیاست های منطقه ای آن خصوصا در کشور بی پناه یمن شود.
در ادامه یکی دیگر از شهروندان زنجانی که موی سپید نیز بر چهره او خودنمایی می کرد در واکنش به اقدام مسئولان در لغو سفر حج تمتع در سال جاری گفت: خدا را شاکرم که مسئولان تصمیم صحیحی را اتخاذ نمودند و مطمئنا این اقدام یک سیلی به صورت رژیم آل سعود خواهد بود.
محمد شامی افزود:بنده جمعی از ریش سپیدان زنجانی را می شناسم که مدتی است تصمیم گرفته اند تا هزینه های سفر حج خود را در راه تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان هزینه کنند و از دید بنده این اقدام در این شرایط بسیار پسندیده تر از سفر به سرزمین الهی اشغال شده توسط رژیم کودک کش سعودی است. 

وی در پایان با تاکید بر حمایت از تصمیم مسئولین کشور در لغو سفر حج تمتع سال 95 اظهار داشت: امروز حج ما، ساماندهی وضعیت اقتصاد و جوانان کشورمان است و چرا در زمانی که دولت سعودی شیعیان را قتل عام می کند ، ما پول و سرمایه ای را که می توانیم وقف ازدواج و اشتغال محرومان جامعه خود کنیم ، بیایم و تقدیم وهابیونی کنیم که حتی حرمت خانه خدا را نیز حفظ نمی کنند.

آنگونه که در اظهار نظرهای شهروندان زنجانی و همچنین بسیاری از کاربران فضای مجازی شاهد هستیم امروزه افکار عمومی جامعه ما بدلیل افزایش آگاهی و مسئولیت اجتماعی، نسبت وقایع جهان اسلام احساس مسئولیت می کنند و طبعا در ماههای آتی دولت به پشتوانه این افکار عمومی می تواند قاطعانه تر در مقابل خودخواهی های رژیم سعودی از ابزار دیپلماسی بهره برداری کند و انشاءالله در فضای متفاوت شاهد حضور حجاج ایرانی در موسم حج خواهیم بود. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
واقعا اون جونی که بهش کمک میشه هر لجظه دعاگو سپاسگذاره واقعا یعنی ممگنه ببینیم این مردم به فکر هم باشن زندگی رو به دست هم برای همدیگه راحت تر کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
با سلام.واقعا چرا بعضی ها فکر میکنند که با رفتن حج گناهاشون پاک و اعمالشون صیقل داده میشه.مگر (نعوذبالله) خداوند محدود به زمان و مکان است.بنده کسی را سراغ دارم که 11 بار حج عمره رفته.واقعا برای چی رفته ؟ اون شخص چکاره بوده که 11 بار رفته ؟اگر به ذعم خودش خطاکار بوده ، پس 1: هیچ وقت آدم نمیشه ، 2: در هیچ سفری با دل پاک نرفته ، 3 : احتمالا برای تظاهر و تفاخر بیشتر رفته.
آیا نمیشه با پول هر سفر حج عمره که با همه هزینه ها امروزه حدود 3-4 میلیون تومان میشه مشکل حداقل یک نفر آدم رو حل کرد ؟
چه آدمهای بدبختی هستند این آدمها !!!
حج های بسیاری امروزه در کشور ما هستند که آدم ها گمش کردند...
کمی فکر کردن خیلی با عبادت کردن توفیری نداره ....!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار