تعریق بدن مکانیزمی دفاعی است که گاهی ممکن است خبر از بیماری‌هایی نظری تیروئید، مشکلات کلیوی و کم‌خونی بدهد.
کد خبر: ۱۸۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 14 February 2016
 تعریق بدن مکانیزمی دفاعی برای دفع مواد زائد و کنترل دمای بدن می‌باشد. همچنین زیرپوست یک سری غدد عرقی وجود دارد که یک عضله‌ خیلی کوچک به آنها متصل است، زمانی که این عضله انتقباض پیدا می‌کند ماده‌ی موجود در این غدد به بیرون ترشح می‌کند.

وی در خصوص علت تعریق بیان کرد: گاهی تعریق زیاد علت خاصی ندارد، صرفاً به دلیل افزایش فعالیت بدنی و چربی زیرپوست و وزن بالا است اما گاهی یک بیماری زمینه‌ای می‌تواند آن را ایجاد کند، برای نمونه پرکاری تیروئید عرق ریزش گرم و کم‌کاری تیروئید عرق ریزش سرد را به وجود می آورد. به علاوه برخی مشکلات غده فوق کلیوی هم می‌تواند تعریق ایجاد کند.

قنبریان در مورد روش‌های درمانی اظهار داشت: برای افرادی که عرق ریزش آنها علت مشخصی ندارد یکسری ترکیبات آلومینوم به صورت کرم، لوسیون و اسپری تجویز می‌شود که باعث کاهش تعریق آنها می‌شود. همچنین اخیراً از سم بوتولینوم در انواع مختلف بوتاکس با مارک‌های مختلف تجاری استفاده می‌شود.

وی افزود: بوتاکس آسیبی به بدن فرد وارد نمی‌کند چون سم بوتولینوم آن به صورت موقتی تعریق بدن را کنترل می‌کند و بعد از مدتی فرد دوباره باید اقدام به بوتاکس انجام دهد. همچنین کم‌خونی و مصرف غذاهای تند می‌تواند از دیگر علل تعریق زیاد بدن باشند.

قنبریان خاطرنشان کرد: رنگ عرق بستگی به باکتری‌های روی پوست دارد، به طوری معمول نباید رنگ‌ خاصی داشته باشد یعنی سفید یا سفید کور باید باشد.

در پایان توصیه کرد: افراد با مشاهده تغییر رنگ عرق یا افزایش بیش از حد آن به پزشک متخصص مربوطه مراجعه نمایند چون بیماری متابولیک ممکن است وجود داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار