مدیرکل دامپزشکی استان وضعیت دام‌های همدان را نسبت به دیگر استانها در ابتلا به بیماری تب برفکی خوب ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۷۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 09 February 2016

مدیرکل دامپزشکی استان وضعیت دام‌های همدان را نسبت به دیگر استانها در ابتلا به بیماری تب برفکی خوب ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا،دکتر "محمدرضا رسولی"اظهار کرد: منطقه‌ ما در بین کشورهایی قرار دارد که از نظر بهداشت دارای وضعیت مطلوبی نیستند و حتی در بعضی مواقع ویروس‌های جدیدی نیز تولید می‌شود و ما همواره باید آمادگی لازم برای مقابله با این آنها را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سیستم مراقبت سازمان دامپزشکی همیشه فعال بوده و ما همواره از طریق سامانه جی‌آی‌اس، بیماری‌ها را مانیتورینگ می‌کنیم.

رسولی یادآور شد: همواره حساسیت‌ها را بالا می‌بریم تا ببینیم اگر تعداد مبتلایان به بیماری برفکی افزایش یافته، واکنش نشان دهیم.

واکسیناسیون رایگان دام‌ها

وی در بخش دیگری از واکسیناسیون دام‌های استان نسبت به تب برفکی به صورت رایگان توسط اکیپ‌های سازمان دامپزشکی خبر داد و افزود: این واکسیناسیون در استان آغاز شده و تا 30 روز به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون تب برفکی در استان اطلاع‌رسانی شده، اظهار کرد: متاسفانه بعضی از دامداری‌های استان با انجام واکسیناسیون دام‌های خود مخالفت کرده و از این اقدام امتناع کردند که با اطلاع‌رسانی بیشتر، برخی از این افراد توجیه شدند.

رسولی در ادامه با اشاره به بیماری تب برفکی عنوان کرد: تب برفکی یک بیماری ویروسی بوده که دارای علائم تب، بی‌اشتهایی، سوزش و زخم دهان و زبان در دام‌های سنگین و ایجاد لنگش و دارای ضایعاتی در ناحیه پستان در دام‌های سبک است.

وی به دامداران توصیه کرد: همه دامداران برای جلوگیری از ابتلا دام‌های خود به تب برفکی باید مسائل قرنطینه را رعایت کرده و از خرید و فروش دام‌ها بدون مجوز خودداری کنند.

رسولی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به دامی که دچار تب برفکی شده واکسن تزریق نشده باشد، منجر به مرگ می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار