با تلاش دانشمندان و پژوهشگران البرزی محقق شد
رئیس موسسه ‌تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تولید واکسن تب برفکی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: واردات واکسن تب برفکی به کشور از سال آینده قطع خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 14 December 2015
به گزارش تابناک – البرز: حمید کهرام ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه خدمات به مردم و ارتقای سلامت از مهمترین اهداف ما‌ است.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این موسسه در دست پیگیری است تولید واکسن روغنی تب برفکی است که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این مهم تا پایان سال جاری تولید می‌شود.
این مسئول تأکید کرد: در این راستا تا کنون برای تولید این واکسن اقدامات کارهای تحقیقاتی به نتیجه رسیده است و پیش‌بینی می‌شود‌ امسال تولید 500 هزار دز از این واکسن را داشته باشیم.
وی با اعلام اینکه واکسن روغنی تب برفکی روغنی از لحاظ ایمنی دارای شرایط پایدارتری است، افزود: در این راستا واکسن معمولی شش ماه و واکسن روغنی تا 9 ماه ایمنی ایجاد می‌کند.
کهرام در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه واردات واکسن تب برفکی به کشور از سال آینده قطع می‌شود،‌خاطرنشان کرد: این واکسن در یک شرکت خصوصی در داخل کشور تولید می‌شود و با تولید این واکسن به خودکفایی خواهیم رسید.
رئیس موسسه رازی با اعلام اینکه بیماری تب برفکی از خطرناک‌ترین بیماری‌ها در دام‌های سنگین به شمار می رود اظهار کرد: هر سال دو بار واکسیناسیون تب برفکی بر روی این دام‌ها انجام می‌شود.
وی بیان کرد: مصرف سالانه این واکسن در کشور 25 میلیون دز است که امسال توانستیم با افزایش کیفیت دو برابری و با فناوری جدید ظرفیت تولید سالانه آن را به 8 میلیون دز برسانیم.
رئیس موسسه رازی گفت: واکسن تب برفکی واکسنی است که به رغم ظرفیت تولید در حد نیاز کشور و حتی صادرات، کمتر از میزان مصرف داخلی تولید می‌شود و مابقی آن را از خارج وارد می‌کنیم ولی مابقی واکسن‌های دامی و طیور در داخل به اندازه مصرف تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار