رییس اداره دامپزشکی شهرستان رودان از آغاز اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت دامی گاو، گوساله، گوسفند و بز در سطح دامداری های شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 13 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، حمیدرضا محبی گفت: این طرح از نیمه آذرماه آغاز شده است و تا پایان دی ماه ادامه دارد و هدف از اجرای این طرح پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی با توجه به واگیری آن در جمعیت دامی و قرار گرفتن شهرستان در مسیر انتقال دام قاچاق در حوزه شرق کشور و جنوب استان کرمان است.            
 
وی افزود: در این طرح اکیپ هایی با توان نیروی انسانی بخش خصوصی و دولتی از جمله؛ 2 اکیپ دولتی و 3 اکیپ خصوصی و مجموع 12 نفر فعالیت می کنند.
 
رییس اداره دامپزشکی شهرستان رودان تصریح کرد: در شهرستان رودان بیش از 5 هزار راس دام سنگین شامل گاو و گوساله و 160 هزار راس دام سبک با احتساب دام عشایر وجو دارد.
 
محبی با اشاره به اینکه این طرح در سال طی دو مرحله اجرا می شود گفت: طرح اجرای واکسینه دام علیه بیماری تب برفکی طی دو مرحله اجرا می شود و این طرح در نیمه اول سال نیز در جمعیت دام سنگین نیز اجرا شده است و در مجموع این طرح بیش از 60 درصد از دام شهرستان واکسینه می شوند.
 
وی خطاب به دامداران رودانی افزود: با توجه به اولویت این فاز در واحدهای دامی روستایی با تراکم بالا و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی از دامداران خواهشمندیم که با اکیپ های دامپزشکی شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.
 
رییس اداره دامپزشکی شهرستان رودان با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی بیماری واگیردار می باشد گفت: بیماری تب برفکی بیماری ویروسی دارای واگیری بسیار بالایی در جمعیت دامی اهلی است که آبریزش از دهان و تبخال های دهانی، لنگش و زخم در بین سم و تب بالا از جمله علایم این بیماری می باشد.
 
محبی افزود: در صورت درگیری به این بیماری خطرناک شاهد تلفات در گوساله های جوان، کاهش شیر در دام های شیری و کاهش تولید گوشت در دام های پرواری می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار