رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از 140 هزار رأس از گاو و گوساله خراسان رضوی زیرپوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 24 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، محسن عابدزاده اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در دام‌های سنگین که از اواسط مهرماه امسال در استان آغاز شده که مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تا این لحظه بیش از 140 هزار رأس از گاو و گوساله خراسان رضوی زیرپوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفته است.

عابدزاده اظهار داشت: بعد از همه‌گیری تب برفکی پائیز و زمستان سال قبل و با تمهیدات بهداشتی و کنترلی در نظر گرفته شده، این بیماری در استان خراسان رضوی تحت کنترل بوده و مورد جدیدی مشاهده نشده است.

وی گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی بوده و همواره جمعیت دام‌های اهلی را تهدید می‌کند و یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری موثر این بیماری واکسیناسیون به موقع دام‌ها است.

عابدزاده یادآور شد: انجام این طرح با 2 واکسن تب برفکی تولید داخل و وارداتی به صورت رایگان انجام می‌گیرد که در صورت تأمین کامل واکسن طی آن جمعیت دام سنگین حدود 300 هزار رأسی استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند و البته دامدارانی که تمایل به استفاده از واکسن وارداتی دارند باید بهای واکسن را پرداخت کنند، ولی عملیات واکسیناسیون رایگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار