رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نسبت به شیوع تب برفکی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 22 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی محسن عابدزاده در این رابطه گفت: با توجه به اینکه مواردی ازبیماری تب برفکی در سطح بعضی از شهرستان ها مشاهده شده است لذا دامداران بایستی نکات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را به دقت رعایت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در سال ۹۴ در حال اجرا می باشد، دامداران با هماهنگی شبکه های دامپزشکی نسبت به تهیه واستفاده از واکسن بهاء دار وارداتی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بدیهی است واکسیناسیون توسط اکیپ های دامپزشکی بصورت رایگان انجام می گیرد.

عابدزاده اظهار داشت دامداران تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش دام سنگین و سبک به ویژه از بازار های دام غیر مجاز خودداری کرده و از ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری به خصوص دامداران و دلال ها جلوگیری کنند.

وی از دامداران خواست تا از خرید دام از میادین دام یا خارج از شهرستان و استان تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و نسبت به ضد عفونی خودرو های حمل دام به مقصد کشتارگاه و خودرو های حمل علوفه و شیر به صورت روزانه اقدام کنند.

عابدزاده به ضد عفونی محوطه دامداری با فرمالین پنج درصد یا سود دو درصد یا آب آهک تازه توصیه کرد و گفت: زخم دهان و زبان و لثه، لنگش، زخم روی پستان از علائم تب برفکی است و لذا دامداران به محض مشاهده هر یک از این علائم باید با دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار