رئیس اداره بهداشت دامپزشکی خراسان رضوی خبر داد:
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی از آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی مرحله دوم در سال 1394 در کلیه گاودارهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی استان از هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 11 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، محسن عابدزاده از آغاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی مرحله دوم در سال 1394 در کلیه گاودارهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی استان از هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: در این مرحله تمام دام‌های سنگین (گوساله و گاو) صنعتی و مناطق روستایی به تعداد 300 هزار رأس، زیر پوشش عملیات ایمن‌سازی علیه بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در این مرحله و در راستای واگذاری امور تصدی‌گری، اجرای بخشی از عملیات یادشده به بخش خصوصی دامپزشکی واگذار شده که بخش دولتی نظارت کاملی بر اجرای عملیات فوق خواهد داشت.

وی افزود: مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، به منظور به حداقل رسانیدن خسارات ناشی از بیماری، تمام دام‌های سنگین استان با رعایت اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای زیر پوشش عملیات مایه‌کوبی قرار می‌گیرند.

عابدزاده با تاکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط اکیپ‌های مایه‌کوب گفت: طرح مذکور، تا 30 روز کاری ادامه خواهد داشت و گزارش‌دهی انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه صورت می‌گیرد.

وی با توجه به رایگان بودن واکسیناسیون تب برفکی برای دامداران و روستائیان استان، خاطرنشان کرد: برابر دستورالعمل ارسالی، ‌هرگونه توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در سطح استان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری می‌شود و نیز صدور مجوز تردد دام در سطح استان، حداقل دو هفته پس از اتمام انجام مایه‌کوبی و در صورت رعایت تمهیدات قرنطینه‌ای و بهداشتی و رعایت مفاد سایر دستورالعمل‌های مربوطه کما فی‌السابق توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان بلامانع خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار