معاون وزیر صمت از مصوبه هیئت دولت در زمینه استقرار شهرک فناوری در شهر زنجان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 26 February 2023

به گزارش تابناک زنجان، در جلسه ستاد تسهیل استان زنجان که هفته گذشته برگزار شد، با حضور علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موضوع استقرار شهرک فناوری در ورودی شرقی زنجان مصوب شد.

در همین راستا علی رسولیان در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خوشبختانه دولت مجوز لازم را برای استقرار شهرک فناوری در زنجان صادر کرد و در همین راستا اقدامات تخصیص زمین و احداث برج فناور به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه استاندار زنجان یک زمینی در ورودی شرقی شهر زنجان به شهرک فناوری تخصیص داد، گفت: به‌زودی عملیات احداث ساختمان با استفاده از بودجه ملی در این منطقه آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: هدف این است در این شهرک یک برج فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، استقرار آزمایشگاه‌ها برای توسعه فناوری و افزایش تولیدات استانی ایجاد شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه چرا برخی شهرک‌های صنعتی به آزادراه‌ها و راه‌های ارتباطی متصل نیستند، گفت: در این زمینه اقدامات لازم آغاز شده است و برخی شهرک‌های صنعتی زنجان که به آزادراه متصل نیستند به‌زودی متصل خواهند شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در حاشیه این جلسه در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: یک شهرک فناوری در ورودی شرقی زنجان در شهرک صنعتی ظریفان احداث و یک زمین پنج‌هکتاری هم به این شهرک تخصیص خواهیم داد.

وی با ابراز اینکه "احداث این شهرک مصوبه هیئت دولت است"، گفت: فضای فیزیکی این شهرک در اختیار شرکت‌های پارک قرار خواهد گرفت، به‌عبارتی دیگر زمین از استان و بودجه احداث شهرک و برج فناوری به‌عهده دولت و از محل منابع ملی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار