معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: پیش از این شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه و طارم در شرایط زرد کرونایی قرار داشت که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ابهر نیز به جمع آنها پیوست.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 14 January 2023

به گزارش تابناک زنجان، مشهود تقیلو در این خصوص افزود: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها متغیر است و هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.

وی با اشاره به تعاریف عملیاتی رنگ های کرونایی، گفت: در رنگ زرد، موارد بیماری و آزمایش پی‌ سی‌ آر بیشتری دیده شده و خطر در حد قابل انتظار است و تعداد موارد جدید قطعی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک تا ۹ نفر را در بر می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در رنگ بندی نارنجی نیز تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر است و روند کلی همه گیری بالا رونده می باشد، در وضعیت قرمز نیز بیش از ۲۵ مورد در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثبت شده و روند بیماری رو به افزایش است.

تقیلو افزود: بر این مبنا در وضعیت آبی کرونایی به علت مناسب بودن وضعیت بیماری، اعمال محدودیت‌های کمتری نسبت به شهرهای زرد انجام می‌شود.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هفت بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

افراد بالای ۶۰ سال، سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار