رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر این دانشگاه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی، طلب دارد و این موضوع فشار زیادی را به بخش بهداشت و درمان استان وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 03 January 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسن بختیاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در صورت پرداخت این میزان طلب، امیدواریم بتوانیم در بهبود شرایط بخش‌های درمانی استان گامی برداریم و در این میان پرداختی‌های بیمه سلامت در استان به روز است.

وی به تحت‌الشعاع بودن ساختارهای بهداشتی و درمانی استان زنجان طی ۲ سال شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: در این دوران بسیاری از بخش‌های بستری و اتاق‌های عمل مراکز درمانی استان تعطیل شدند و عملا بیمارستان‌های استان، به کرونایی ها و به تناسب تنها برخی از بخش‌ها به دیگر بیماران اختصاص پیدا کرده بود.

بختیاری با بیان اینکه پس از کنترل کرونا، به تدریج دیگر بخش‌های بیمارستان‌ها فعال شد، گفت: اتاق‌های عمل فعالیت خود را دوباره آغاز کردند و اکنون عمل‌هایی مانند گوش، حلق و بینی، چشم، آنژیوگرافی که در دوران کرونا تعطیل بود، انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه آمار عمل‌های جراحی طی امسال نسبت به سال گذشته در استان زنجان، اضافه کرد: درآمد بیمارستان‌ها نیز به تبع آن افزایش یافته و خدمت‌رسانی به شهروندان بالا رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، یکی از مشکلات موجود را خرید نقدی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: زمانی که بیمار می‌خواهد از این تجهیزات استفاده کند، متاسفانه بیمه مبلغ را یک سال دیگر پرداخت می‌کند و جبران این موضوع خارج از توان دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده زیرا برای خرید تجهیزات وام گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار