رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: ۳۴ مورد وقف جدید شامل زمین کشاورزی، زمین بایر و کمک به نیازمندان در این شهرستان ثبت شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 24 September 2022

به گزارش تابناک زنجان، علی فاتحی نژاد ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، نقش رسانه‌ها را در ترویج و تبیین فرهنگ وقف در جامعه ضروری عنوان کرد و گفت: فرهنگ وقف در جامعه به عنوان یک اصل مهم و ارزشمند مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از ۲ تا ۱۱ مهر به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است، ابراز کرد: برنامه‌های متعددی در زنجان پیش بینی شده است. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: دیدار با آیت الله حسینی زنجانی و امام جمعه زنجان، همایش علما، روحانیون و ائمه جماعات در روز ۱۰ مهرماه در زینبیه اعظم زنجان، غبارروبی امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان، ویزیت رایگان در کلینیک شفیعه از محل موقوفات، توزیع بسته‌های معیشتی، انشانویسی در خصوص جایگاه وقف، برگزاری محفل انس با قران، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم و دیدار با خانواده شهدا و واقفین از برنامه‌های مهم در هفته وقف است.

فاتحی نژاد با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان ۵۲۳ مورد موقوفه با ۱۱۴۹ رقبه وجود دارد، تاکید کرد: همچنین ۱۷۲ مسجد شهری و ۴۴۵ مورد مساجد روستایی در زنجان وجود دارد و در مجموع ۶۳۷ مورد اماکن اسلامی شهری و روستایی در استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: طی سال گذشته در حوزه موقوفه خواری ۱۰۵ پرونده در مراجع قضائی تشکیل شد و امسال نیز ۵۷ مورد پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان افزود: طی سالجاری ۳۴ مورد وقف جدید شامل زمین کشاورزی، زمین بایر و کمک به نیازمندان در زنجان ثبت شده است.

فاتحی نژاد بیان داشت: اوقاف و امور خیریه یک دستگاه فرهنگی است که بودجه دولتی دریافت نمی‌کند و هزینه برنامه‌های خود را از محل درآمد موقوفات تأمین می‌کند.

وی افزود: موازی کاری یکی از آفت‌های مراکز فرهنگی استان است و وجود مراکز فرهنگی متعدد باعث اتلاف وقت و بودجه‌های فرهنگی و از بین رفتن اعتماد مردم می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان ادامه داد: اولویت ما برخورد قاطع با موقوفه خواری است و از هیچ تلاشی برای تصرفات زمین موقوفات دریغ نمی‌کنیم.

فاتحی نژاد با بیان اینکه برخی مسئولان در حوزه وقف سکوت کردند، یاد آورشد: حمایت از وقف موجب افزایش درآمد موقوفات می‌شود و رسانه نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.

وی گفت: طی سال گذشته درآمد موقاف ۱۵ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان بود که ۱۸ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان اجرای موقوفات بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان ادامه داد: در ۶ ماهه امسال نیز ۱۶ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان درآمد موقوفات بوده که ۱۲ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان اجرای نیات شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار