مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش با ابراز تأسف از کند بودن حرکت سند تحول بنیادین در ۱۱ سال گذشته، گفت: قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول تحت نظارت مستقیم وزیر آموزش‌ و پرورش برای جبران عقب ماندگی تأسیس شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 24 September 2022

به گزارش تابناک زنجان، علی پارسانیا در حاشیه مراسم زنگ مهر و مقاومت و بازگشایی مدارس زنجان در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به لزوم تسریع حرکت در مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین، اظهار داشت: سند تحول بنیادین نزدیک به 11 سال قبل به تصویب رسیده و در این مدت نیز زحمات زیادی برای اجرای آن کشیده شده، اما میزان پیشرفت و اجرای آن چندان امیدبخش و رو به جلو نبوده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول تحت نظارت وزیر آموزش‌ و پرورش برای نظارت بر روند اجرای سند تحول بنیادین، افزود: در این 11 سال فقط به میزان سه سال در اجرای این سند پیشرفت داشته‌ایم و همچنان هشت سال عقب هستیم و برای جبران آن، قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول تحت نظارت مستقیم وزیر آموزش‌ و پرورش، با هدف نظارت، هماهنگی و تسریع در اجرای سند تحول بنیادین تشکیل شده است.

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در ادامه افزود: سند تحول در جهت هم‌افزایی، همگرایی و هماهنگ کردن مجموعه کارها و فعالیت‌هایی که در واحدهای مختلف وزارتخانه اجرا می‌شود انجام می‌گیرد، به عنوان مثال مجموعه فعالیت‌ها در معاونت ابتدایی، معاونت متوسطه، معاونت پرورشی، معاونت تربیت‌بدنی و سایر واحدهای موجود به صورت جزیره‌ای و پراکنده اجرا نشود و مجموعه‌ها با کمک یکدیگر اقدامات خود را انجام دهند تا اثربخش باشد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده در قرارگاه نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین، تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در قرارگاه در دست انجام است، اینکه اقدامات و فعالیت‌ها از دل سند تحول بنیادین استخراج شود نه اینکه فعالیت‌های جاری هر ساله را به سند تحول نسبت دهیم و متأسفانه در گذشته نسبت به این مورد غفلت شده است.

پارسانیا بیان کرد: در گذشته روند فعالیت‌ها به این شکل بود که واحدها، به‌صورت سالانه از اقدامات خود گزارش تهیه و ارائه می‌دادند اما در حال حاضر با توجه به سند تحول بنیادین، فعالیت‌ها سالانه در قرارگاه بحث و بررسی و اولویت‌ها تنظیم و ارائه می‌شود تا همه فعالیت‌ها ذیل سند تحول صورت گیرد.

وی عنوان کرد: کار دیگر این قرارگاه، نظارت و ارزیابی اجرای فعالیت‌ها ذیل اجرای سند تحول است که گزارشات مستمر از واحدها گرفته می‌شود که چقدر کار انجام شده و در صورتی که کاستی و خللی در اجرای امور و فعالیت‌ها وجود داشته باشد، مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد که در 11 سال گذشته این کار انجام نشده و باید جبران شود.

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش با اشاره به دو اقدام دیگر این قرارگاه، گفت: از دیگر اقدامات اجرایی در این قرارگاه، گفتمان‌سازی سند تحول با استفاده از همکاری سازمان‌ها از جمله صدا و سیما و رسانه‌های موجود است، که طرح جامعی در راستای این هدف که معلم، مدیر، مدیرکل و نیروی اداری به طور کلی همه یک تفسیر از سند و اجرای آن داشته باشند و هر شخصی به سلیقه خود اقدامی انجام ندهد.

وی با اشاره به آخرین اقدام انجام شده در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آخرین اقدام راه‌اندازی مدارس الگوی تحول با هدف ایجاد امید، انگیزه و الهام‌آفرینی است تا الگویی برای سایر مدارس منطقه باشد و تلاش خواهیم کرد به مرور این مدارس زیاد شود و شاید مدت زمانی بین پنج تا هشت سال زمان لازم است تا همه مدارس موجود در یک منطقه در مسیر سند تحول قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار