استاندار زنجان خطاب به دانش‌آموزان دختر با بیان اینکه حجاب مانع و محدودیت نیست، گفت: در این کشور دختران می‌توانند با حفظ پوشش و عفاف به مقاطع بالاتر برسند زیرا ما شاهد این هستیم که بسیاری از ورزشکاران و دانشمندان این کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 24 September 2022

به گزارش تابناک زنجان، آیین آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس امروز دوم مهرماه با حضور محسن افشارچی، استاندار زنجان، آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجان، علی پارسانیا، مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور، علی اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان و دیگر مسئولان استانی با نواختن زنگ مهر و مقاومت در هنرستان دخترانه تلاش زنجان برگزار شد.

در این مراسم محسن افشارچی استاندار زنجان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همینطور هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بعد از دو سال بسته بودن مدارس به خاطر شیوع ویروس کرونا، امیدوارم این بازگشایی برای همه پر خیر و برکت باشد و شاهد حضور همه دانش آموزان در مدارس باشیم.

وی افزود: هیچ ضمانتی وجود ندارد که در میان شما دانش آموزان استعدادهای مانند ابوعلی سینا، شهید شهریاری نباشد، قطعاً در میان شما دانش آموزان استعدادهای بزرگی وجود دارد و باید نسبت به شکوفا کردن آن‌ها حساس باشید و احساس مسئولیت داشته باشید.

استاندار زنجان تصریح کرد: بزرگترین کفران نعمت برای شخص این است که از استعداد خود باخبر باشد و برای شکوفایی آن تلاش و کوشش نکند و از شما دانش‌آموزان عزیز خواهشمندم خودتان را دست کم نگیرید چرا که آینده این کشور به دستان شما سپرده خواهد شد.

وی افزود: قطعاً در میان شما دانش‌آموزان، دانشمندان و عالمان بالقوه زیادی وجود دارد و خود شما هستید که باید نسبت به داشته‌های خود احساس مسئولیت داشته و حساس باشید.

افشارچی با بیان اینکه انجام دادن کار درست همواره با سختی همراه است بیان کرد: اگر فکر کنید که می‌توانید کار درست را به آسانی و تنبلی کردن انجام داد قطعاً امکان پذیر نیست و باید با مطالعه و گذاشتن انرژی زیاد برای رسیدن به آرزوی که در حوزه تحصیلی دارید آن را انجام دهید.

حجاب مانع و محدودیت نیست

وی خطاب به دانش‌آموزان این مدرسه با تأکید بر اینکه حجاب مانع و محدودیت نیست گفت: در این کشور دختران می‌توانند با حفظ پوشش و عفاف به مقاطع بالاتر برسند زیرا ما شاهد این هستیم که بسیاری از ورزشکاران، دانشمندان، جراحان و متفکران این کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

استاندار زنجان عنوان کرد: دانش آموزان باید قدر داشته‌های خود را بدانند و از آن به بهترین نحو استفاده کنند، در کنار اینکه برای جسم خود ارزش قائل هستند برای تهذیب نفس خود نیز تلاش کنید.

در ادامه آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هر کشوری برای خود مؤلفه‌هایی دارد که در مقاطع مختلف متناسب با شرایط تغییر پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در یک مقطع بزرگتری مولفه، قدرت نظامی کشور است، در عرصه دیگر قدرت اقتصادی، سیاسی است اما آن چیزی که تجربه نشان داده زیر بنای همه‌ مولفه‌ها، قدرت نیروی انسانی- فرهنگی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آینده متعلق به دانش آموزان است عنوان کرد: قدرت انسانی - فرهنگی این کشور شما دانش آموزان هستید و اگر جامعه‌ای زیبا و آباد می‌خواهید از همین حالا باید برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید و الا هیچ جامعه‌ای خود به خود زیبا و قوی نمی‌شود.

وی ابراز کرد: آن چیزی که به جامعه قدرت می‌دهد و آن را در عرصه‌های بین المللی بالا می‌برد علم و دانش است. پیشرفت‌های امروزه کشور به خاطر تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان دیروز بوده است و از سوی دیگر شما دانش‌آموزان فعلی باید پیشرفت‌های آینده کشور را رقم بزنید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اصلی‌ترین قدرت، همان قدرت علمی است گفت: مدرسه سنگر دانش آموزان است و باید برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و مستقل تلاش کنید زیرا امید کشور و آینده ساز جامعه شما دانش آموزان هستید.

در ادامه علی پارسانیا، مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین با نشاط‌ بخشی و جذاب کردن محیط به دنبال ایجاد تحول در مدارس است.

وی بیان کرد: قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد تحول در مدرسه بوده و یکی از اصول ایجاد تحول در مدرسه، نشاط‌ بخشی به فضا و جذاب کردن محیط مدرسه است.

مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: یکی از راه‌های جذاب کردن مدرسه که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن اشاره شده مشارکت‌پذیر کردن مدرسه است یعنی مدرسه، محلی برای مشارکت معلم، دانش‌آموز و عوامل اجرایی باشد و برگزاری هر نوع مراسم در سطح مدارس باید با مشارکت دانش‌آموزان طراحی و اجرا شود.

وی عنوان کرد: تنها راهی که می‌توانیم دانش‌آموزان را برای زندگی در شرایط امروز آماده کنیم، این است که باید مدیریت مدرسه توسط خود دانش‌آموزان انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار