مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای واکسیناسیون تب برفکی دام از نیمه شهریور ماه گفت: 20 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان هزینه شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 05 October 2015
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای واکسیناسیون تب برفکی دام از نیمه شهریور ماه گفت: 20 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان هزینه شد.

نادر پرور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، پایان طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی را پایان مهر ماه اعلام کرد و اظهار داشت: بیماری تب برفکی به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام سال گذشته وارد کشور شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای 12 میلیون نوبت واکسن دام گفت: از این تعداد نوبت واکسن 10 میلیون نوبت به صورت رایگان توسط سازمان دامپزشکی استان و مابقی با همکاری بخش خصوصی انجام شده است.

پرور تعداد واکسن‌های سال گذشته در بخش طیور را 155 میلیون 860 هزار نوبت واکسن اعلام کرد و افزود: از این تعداد 171 هزار و 300 قطعه به طور رایگان واکسیناسیون شده‌اند و در این مدت 21 میلیون قطعه جوجه‌ در سطح واحدهای مرغداری استان جوجه‌ریزی شده است.

وی تعداد کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان را به ترتیب یک و دو واحد بیان و اعلام کرد: در سال گذشته 9 میلیون 370 هزار قطعه طیور توسط دو کشتارگاه صنعتی فعال طیور و 32 هزار و 750 رأس دام سنگین و 142 هزار و 740 رأس دام سبک توسط کشتارگاه صنعتی استان کرمانشاه کشتار و روانه بازار مصرف شد.

پرور با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای 919 واحد مرغداری گوشتی است، افزود: به طور همزمان این واحدها فعال نیستند و در هر دوره 10 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه توسط واحدهای فعال دوره جوجه ریزی می‌شود که در سال گذشته از 70 درصد از ظرفیت جوجه‌ریزی استان استفاده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار و مرغ مادر استان را 23 و 9 واحد بیان و عنوان کرد: در حال حاضر استان کرمانشاه دارای شش کشتارگاه فعال صنعتی طیور با ظرفیت 14 هزار قطعه در ساعت، یک کشتارگاه صنعتی دام و 13 کشتارگاه سنتی در شهرستان‌ها است.

وی صنایع جانبی وابسته به دام استان کرمانشاه را در مجموع 139 مرکز اعلام و بیان کرد: از جمله این مراکز 20 مرکز تولید خوراک دام و طیور، 20 مرکز جمع‌آوری شیر و چهار کارگاه بسته‌بندی گوشت مرغ را می‌توان نام برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار