استاندار زنجان از حرکت زنجان به سمت صنعتی شدن خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۶ درصد از اقتصادی استان صنعتی است که رتبه این استان را در بین استان‌های صنعتی به ۱۵ ارتقا داده، در حالیکه این رتبه در کشاورزی ۲۲ است.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 24 August 2022

به گزارش تابناک زنجان، محسن افشارچی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در دفتر امام جمعه و به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با تاکید بر همراهی همه مسؤولان در استان در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم اظهار کرد: همین همکاری‌ها موجب شد تا معضلات شهری از بیمارستان بهمن تا پادگان هم رفع شود و در مجموع اتفاقات خوبی در حال وقوع است که نتیجه آن در آینده مشخص خواهد شد.

استاندار زنجان حرکت دولت از اقدام برای رفع تحریم به سمت مقابله و رفع تحریم را شجاعانه دانست و افزود: در این راستا بود که 50درصد از تلاش دستگاه دیپلماسی به سمت دیپلماسی اقتصادی سوق داده شد که نتیجه آن مثبت شدن تراز تجاری کشور بدون تکیه به اقتصاد نفت شد.

وی حذف ارز ترجیحی را یکی از اقدامات مثبت دولت در راستای کنترل تورم عنوان کرد و افزود: این اقدام ضمن کنترل پایه پولی کشور، نقدینگی را هم کاهش خواهد داد.

افشارچی به قابل لمس شدن مالیات در اقدامات انجام شده در زنجان اشاره کرد و گفت: منافع حاصل از دریافت مالیات به استان بازگشته است که این اقدامات در راستای اصل شدن دریافت مالیات در اقتصاد کشور است.

استاندار زنجان به برنده شدن یک شرکت زنجانی در یک مناقصه بین‌المللی برای تامین مقوای جلد کتاب‌های درسی با تولید 4 هزار و 300 تن مقوا اشاره کرد و افزود: باید متوجه بود که دو سوم کاغذ کتاب‌های درسی هم توسط یک شرکت دیگر تامین خواهد شد.

وی از حرکت زنجان به سمت صنعتی شدن خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 36 درصد از اقتصاد استان صنعتی است که رتبه این استان را در بین استان‌های صنعتی به 15 ارتقا داده، در حالیکه این رتبه در کشاورزی 22 کشوری است.

افشارچی با تاکید بر اینکه باید از گذشته درس گرفت و برای آینده برنامه‌ریزی کرد، افزود: در این راستا جذب سرمایه‌گذار به صورت سیستماتیک انجام می‌شود و در پذیرش سرمایه‌گذاری‌های آب‌بر و انرژی‌بر با دقت عمل خواهد شد، ضمن اینکه محدودیت‌های محیط زیستی هم مد نظر خواهد بود.

استاندار زنجان به اقدامات انجام شده در حوزه آب از جمله فراهم کردن زمینه استفاده از 15 تا 20 میلیون متر مکعب آب فاضلاب تصفیه شده اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبخوانداری کشور هم در حال آماده شدن برای افتتاح است.

وی به کاهش رتبه استان زنجان در تورم از دوم به سیزدهم با اقدامات انجام شده اشاره و تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی گره‌های زیادی از استان باز شده و این گشایش‌ها ادامه می‌یابد کما اینکه همین امروز چند پروژه شهری کلنگ‌زنی خواهد شد و پروژه‌های متعدد عمرانی در حوزه راه هم با عنوان کریدور جنوب به شمال در مسیرهای دندی و بیجار هم در دست اجرا و یا اجرا خواهد شد.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر دولت مردمی مستقر است، گفت: هفته دولت بر مدیران این دولت مبارک نخواهد بود اگر دغدغه نداشته باشند.

استاندار زنجان متناسب شدن سرعت حرکت با انرژی که برای پیشبرد امور گذاشته می‌شود را دغدغه خود عنوان کرد و افزود: انتظار دارم مدیران هم متناسب با این وضعیت تلاش و کار کنند.

وی نگاه مثبت به رسانه‌ها را از توصیه‌های خود به مدیران عنوان و تاکید کرد: از نقد نترسید و با رسانه‌ها مواجه شوید چرا که در نهایت در ادامه مسیر به شما کمک خواهد کرد.

افشارچی به در پیش بودن اربعین اشاره و تاکید کرد: مدیران اگر امکاناتی دارند برای در اختیار موکب‌ها قرار دهند چرا که موضوع اربعین بسیار جدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار