مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران :
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، به سهم ۷۰ هزار واحدی مسکن استان زنجان در نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در این پروژه ها برای ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در زنجان اشتغالزایی ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 06 July 2022

به گزارش تابناک زنجان، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، شامگاه دیروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به سهمیه استان زنجان در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ۷۰ هزار واحد سهم استان شامل همه پروژه‌های شهری، تعاونی، خصوصی، روستایی و بخش خصوصی و دولتی است و بر اساس میانگین جمعیتی سهم استان زنجان به صورت سالیانه 12 هزار و 500 واحد مسکونی است.

بیات‌منش ادامه داد: ۳۸ هزار واحد از این میزان واحدهای هدف‌گذاری شده با تامین زمین از سوی دولت ساخته می‌شود و طبق برآورد تاکنون 17 هزار واحد از این پیش‌بینی‌ها به مرحله اجرا رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تا پایان دولت 20 هزار واحد از طریق بنیاد مسکن و در مناطق روستایی و 12 هزار واحد نیز توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: بانک‌ها موظف‌اند ۲۰ درصد از منابع مالی خود را به پروژه ملی مسکن اختصاص دهند که تا به امروز فقط بانک مسکن سهم خود را پرداخت کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد:: در این پروژه حدود 9 هزار و 500 نفر در زنجان به طور مستقیم مشغول به کار هستند و ۱.۵ برابر این رقم نیز سهم اشتغال غیرمستقیم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه سهم مسکن از سبد هزینه خانوار 60 تا 70 درصد است، گفت: این وضعیت مطلوب نیست پس باید تلاش همه مجموعه حاکمیتی در کاهش این هزینه‌ها باشد.

سید محمد شعاعی با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن این موضوع و سایر عوامل نهضت ملی مسکن با بررسی نقاط ضعف و قوت طرح‌های قبلی اجرا می‌شود، تصریح کرد: در نهضت ملی مسکن تعدادی از پارامترها را داریم که بر اساس آن مسکن ساخته شده می‌شود، یعنی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن تلاش می‌کنیم تا از ماحصل آن تجربه‌ها برای جبران و رفع نواقص و کاستی‌ها استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه ما از راه و شهرسازی به عنوان متولی مسکن را با تمامی زیرساخت‌ها تحویل می‌گیریم و از همین رو مسکن در زمان تحویل نباید مشکلی داشته باشد، افزود: تأمین زیرساخت‌ها حوزه مهمی است، پس آنها را هم باید تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان نوع حرکت در این پروژه به نحوی جهش یافته است و در مقایسه با برخی استان‌ها پیشرو هستیم، البته همچنان دغدغه‌های زیادی وجود دارد که باید رفع شود، اضافه کرد: ما مطالبات مردم را درک می‌کنیم اما در جریان ساخت مسکن، عوامل زیادی از جمله تورم اقتصادی، تزریق منابع مالی متقاضیان، تسهیلات بانکی، شرایط آب و هوایی و ... تاثیرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار