مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:
مدیرکل ورزش و جوانان زنجان گفت: همزمان با هفته ازدواج ۲۳ برنامه در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 30 June 2022

به گزارش تابناک زنجان، جواد بازرگان ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است، گفت: در این هفته برنامه‌های متعددی به همت اداره کل ورزش و جوانان پیش بینی شده است.

وی از اجرای ۲۳ برنامه در هفته ازدواج در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: برگزاری جشن ازدواج ۱۳ تیرماه همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، با بیان اینکه پویش ازدواج آسان با مشارکت خیرین از برنامه‌های شاخص هفته ازدواج است، گفت: ۱۴ مورد کمک هزبنه تهیه جهیزیه به همت موسسه آبشار عاطفه‌ها در این هفته به زوج‌های نیازمند اهدا می‌شود.

بازرگان گفت: جشنواره جوانمردی نیز به مناسبت این هفته در روز ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود و از ۲۰ ورزشکار و پیشکسوت تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ازدواج آگاهانه و ترویج آن در جامعه از ضرورت‌های امروز جامعه است، گفت: ازدواج بهنگام و آسان نیز از مولفه‌هایی است که توسط این مجموعه دنبال می‌شود و در این میان از ۹ خادم حوزه ازدواج، از ۶ دستگاه مرتبط در این حوزه هم تقدیر خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، تعداد ازدواج‌های ثبت شده در سال گذشته ر ا هشت هزار و ۶۷۸ مورد اعلام کرد و ابراز داشت: از این تعداد ۷ هزار و ۷۱۳ مورد شهری و ۹۶۵ مورد روستایی است.

بازرگان همچنین تعداد تولدهای ثبت شده در سال گذشته را ۱۵ هزار و ۲ مورد اعلام کرد و افزود: موالید در استان روبه کاهش است.

وی تاکید کرد: میانگین سن ازدواج کشوری در بین آقایان ۲۷.۸ سال و در بین خانم‌ها ۲۶.۶ سال است و این عدد در بین آقایان استان زنجان ۲۷.۴ سال و خانم‌ها ۲۲.۶ سال است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، به تسهیلات ارائه شده در حوزه ازدواج اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۳ هزار و ۳۴۶ مورد ثبت نام بود که ۱۶ هزار و ۵۱۲ مورد ثبت سامانه شده و به ۱۴ هزار و ۴ متقاضی تسهیلات پرداخت شده و ۲ هزار و ۵۰۸ نفر در صف هستند.

بازرگان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد متقاضیان، وام ازدواج خود را دریافت کردند، افزود: تا پایان اردیبهشت امسال نیز ۶ هزار و ۳۰۷ متقاضی در سامانه ثبت نام کردند و تسهیلات اعطای به یک هزار و ۴۳۱ متقاضی انجام شد و ۴ هزار و ۸۷۶ نفر نیز در نوبت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار