ائمه جمعه شهرستان‌های زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و لزوم حل سریع آن از سوی دولت و با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی یکی از ستون استوار تامین امنیت است، جنایات داعش در به خاک و خون کشیدن نماز جمعه «خان آباد» افغنستان را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 15 October 2021

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: حرکت امامان شیعه در طول تاریخ با هدف واحد، حفظ مکتب، هدایت امت، اتمام حجت، ناکام نمودن خصم و الگو شدن بر همگان همراه بود.

امام جمعه ابهر به میلاد پربرکت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت اشاره کرده و افزود: این مولود مبارک محور وحدت مسلمین و اخلاق و مهرورزی است و اگر امروز مبانی و سخنان پیامبر در جامعه اجرا و عملیاتی می‌شد ما هیچ مشکلی نداشتیم.

وی با بیان اینکه وحدت، خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می گردد، گفت: چنانکه تفرقه و تشتت شکننده‌ترین عامل یک امت و ملت است و با کمال تاسف با وجود اینکه مسلمانان به لحاظ جمعیت، دومین آمار جمعیتی دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده‌اند. اما به لحاظ چالش‌ها و مشکلات و آسیب و نزاع‌ها و اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی رکورددار هستند.

وی با بیان اینکه امروزه پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در داخل کشور مدیون وحدت و همدلی خواهد بود، تصریح کرد: اگر کشورهای اسلامی همدل و همرنگ می‌شدند هیچ قدرت استکباری نمی‌توانست بر علیه مسلمانان کاری کند و امروز مسلمانان در بسیارى از نقاط جهان دچار چالش‌ها و درد و رنج‏‌هاى طاقت‏ فرسایى هستند که یمن، بحرین، نیجریه، افغانستان، عراق، 

مهار تورم، بهبود معیشت و مبارزه با مفاسد اقتصادی دغدغه مردم است

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به نقشه راه اقتصادی دولت ‌که در روزهای پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد، مهار پایدار تورم، معیشت مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی، ارتقای جایگاه بین المللی اقتصاد ایران و احداث مسکن را از اولویت‌های دولت در مدت زمان چهارساله دانست و افزود: مهار تورم، بهبود معیشت و مبارزه با مفاسد اقتصادی و تامین مسکن از مطالبات و دغدغه های مردم است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در کنار ساخت مسکن، مسئولان استان بررسی کنند که چرا واحدهای مسکونی خالی دست چند نفر دلال است، افزود: مسکن باید از دست دلالان محتکران خارج شود.

وی با بیان اینکه همانطور که رئیس جمهور گفت «ما دولت و رئیس جمهور تهران نیستیم»‌ و عملا هم با سفرهای هر هفته به استان‌ها این را به اثبات رسانده، تاکید کرد: در استان زنجان هم با تبعیت از شیوه رئیس جمهور، جلسات شورای اداری بصورت چرخشی در شهرستانها نیز برگزار شود.

حسینی نسب با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی آنان و با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از ستون استوار تامین امنیت است، افزود: حفظ ارزش‌ها و ایجاد امنیت همه جامعه از مسؤولیت‌های مهم نیروی انتظامی است.

امام جمعه سلطانیه با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولیعصر امام زمان(عج)، آماده کردن شیعیان برای پذیرش امامت امام غایب را از اقدام مهم امام یازدهم دانست و افزود: شهادت امام حسن عسکری(ع) با دو رخداد مهم یعنی رسیدن آخرین حجت الهی؛ حضرت امام زمان عج به مقام امامت و در پرده غیبت قرار گرفتن امام زمان عج همزمان بود و امام یازدهم ضمن حفظ جان امام زمان عج برای اینکه در آینده تردیدی در وجود امام بوجود نیاید امام زمان را به شیعیان خاص معرفی کرد.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به برگزاری یادواره ۳۱۳ شهید شهرستان سلطانیه و با قدردانی از همه دست اندرکاران گفت: یادواره شهدا یک مجلس عادی نیست بلکه محل بیعت با شهدا و آشنایی با اهداف آنان و حرکت در مسیر شهداست.

حسینی نسب به عملیات انتحاری توسط وابستگان داعش در نماز جمعه خان آباد افغانستان که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از صد نفر شد، اشاره کرد و با محکوم کردن این اقدام تروریستی افزود: احیای داعش نقطه امید آمریکای شکست خورده در افغانستان است که می خواهد از داعش به عنوان اهرم فشار برای پیشبرد اهداف خود استفاده و به بهانه ناامنی، در مسائل افغانستان مداخله نماید.

امیدواریم طرح رتبه‌بندی معلمان هر چه سریعتر تصویب شود

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماهنشان با اشاره به نقشه راه اقتصادی دولت سیزدهم و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند باید بر اساس شفافیت و صداقت میزان و درصد تحقق و عدم آن را به مردم گزارش دهید، اظهار کرد: هنوز زنجیره مدیریت دولت به طور کامل استقرار پیدا نکرده و قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است اما از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی چاره‌اندیشی نمایند این افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث اذیت و رنجش مردم می‌شود.
امام جمعه ماهنشان با اشاره به جایگاه معلم و شان و مقام و جایگاه گفت: امیدواریم طرح رتبه بندی معلمان که از زمان‌های قبل مطرح بوده هر چه سریعتر تصویب شود.

وی در ادامه به انتخابات عراق اشاره کرد و گفت: ذکر چند نکته در مورد اینکه انتخابات مهم است اول مشارکت ۴۱ درصدی مردم با توجه به شرایط کنونی و فشارهایی که به مردم تحمیل شده و دوم اینکه با وجود تلاش‌های پیدا و پنهان جریان غربگرا، جریان‌های اسلامی و مقاومت اکثریت کرسی پارلمانی را کسب کردند.
امام جمعه ماهنشان به پروژه آمریکا برای رای ندادن به جریان‌های اسلامی و به تعویق انداختن انتخابات، شکست خورد و مطلب مهم‌تر اینکه جریان انتخابات با امنیت کامل انجام گرفت که در فرآیند این امنیت محوریت حشد الشعبی مهم بود.

تلقی غلط محرمانگی از بودجه اصلی‌ترین عامل فساد‌های است

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه خرمدره با اشاره به اینکه عدم خروج از برجام به معنی مفید بودن آن نیست؛ بلکه با توجه به عملکرد دولت‌های قبل، برجام به یک واقعیت سیاسی تبدیل شده که باید مدیریت شود، اظهار کرد: عدم تعجیل دولت در آغاز مذاکرات و تلاش برای یافتن راه‌های جایگزین از جمله توسعه ارتباط با همسایگان و کشورهای آسیای شرقی و اروپای شرقی، از تدابیر مطلوبی است که دولت سیزدهم تا به امروز از خود بروز داده و قابل تقدیر است. 
امام جمعه خرمدره به مشکلات اقتصادی اعم از بخش توزیع و تولید اشاره کرد و گفت: عمل به وعده‌ها به ویژه حمایت از تولید و افزایش اشتغال در کنار شفافیت مالی دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی، اصلی‌ترین راهکار سلامت اقتصادی و به تبع آن رفع معضلات اجتماعی مبتنی بر آن است. 

وی تلقی غلط محرمانگی از بودجه و عدم گزارش به مردم را اصلی‌ترین عامل فساد‌های مالی و اقتصادی است، ادامه داد: همه بخش‌های دولتی و خصوصی باید ملزم به ارائه گزارش بیلان کار به مردم به ویژه در حوزه‌های مالی باشند. 

حجت‌الاسلام زاهدی پور با بزرگداشت یاد شهدای نماز جمعه خان‌آباد افغانستان گفت: پذیرش مسؤولیت جنایت هولناک نماز جمعه خان آباد بیانگر آن است که آمریکا در صدد  تقویت داعش برای ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب است و این اقدام آمریکا ضمن آن که بار دیگر ذات پلید آمریکایی‌ها را به ساده‌لوحان نشان داد، در عین حال حاکی از آن است که تقویت محور مقاومت و نقش‌آفرینی منطقی در کشورهای همسایه برای جلوگیری از حضور مجدد آمریکا در منطقه یک ضرورت است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار