فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال چهار گونه پستاندار در این استان از سوی شکارچیان غیرمجاز شکار شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 15 October 2021

اسماعیل قلی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گونه‌های جانوری شامل یک راس آهو، یک راس کل و بز، یک راس گراز و ۲ سر خرگوش بود که به دست این شکارچیان خاطی شکار شدند.  

وی اظهار داشت: از این شکارچیان غیرمجاز در مجموع ۶۵ فقره ادوات و وسایل شکار و صید از جمله دوربین چشمی، تور ماهیگیری، تور زنده گیری پرندگان، تیمچه (وسیله ای برای صید بلدرچین)، جایی قطار فشنگ، قفس سیمی نگهداری پرنده و انواع فشنگ به دست آمد.

قلی زاده، افزود: این ادوات کشف و ضبط شده شامل یک دستگاه دوربین چشمی، ۲ رشته تور ماهیگیری، ۶ رشته تور زنده گیری پرندگان، یک عدد تیمچه، سه بند جایی قطار فشنگ، چهار عدد قفس سیمی، ۱۵ تیر فشنگ برنو، ۸ تیر فشنگ چارپاره، یک تیر فشنگ تک گلوله، ۲۰ تیر فشنگ ساچمه و چهار رشته تور زنده گیری کبک می باشد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، تعداد شروع به شکار حیات وحش از سوی شکارچیان خاطی را ۲ مورد، سلاح‌های مجاز و غیرمجاز کشف و ضبط شده را نیز به ترتیب ۶ و ۵ قبضه اعلام کرد. 

قلی زاده افزود: در ۶ ماهه امسال همچنین ۱۹ قطعه پرنده شامل ۱۸ سهره طلایی و یک قطعه بلدرچین از سوی شکارچیان متخلف زنده گیری و هشت قطعه کبک از سوی شکارچیان خاطی شکار و ۶ قطعه ماهی رودخانه ای نیز به صورت غیرمجاز صید شد.  

وی از شکارچیان متخلف خواست، دست از شکار حیات وحش بردارند که در غیر این صورت از سوی محیط‌بانان دستگیر و بدون هیچ اغماضی و بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.

استان زنجان از ۲۴۴ هزار و ۶۵۴ هکتار منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و ۲۵۸ هزار و ۵۷۴ هکتار منطقه شکار ممنوع برخوردار است و در مجموع حدود ۲۲ درصد از کل وسعت این استان به عنوان منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار ممنوع است که به صورت مستمر توسط محیط‌بانان کنترل و پایش می‌شود.

در مناطق تحت مدیریت این استان گونه‌های جانوری مختلف ازجمله آهو، کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، خرگوش، روباه معمولی، کبک دری، کبوتر چاهی، فاخته، باقرقره، سهره معمولی و طلایی، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف و عقاب طلایی، زیست می‌کنند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار