مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: به منظور اشتغالزایی زنان سرپرست خانواده سه کارگاه تولیدی پوشاک راه اندازی و برای ۵۰ نفر از بانوان اشتغالزایی ایجاد شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 12 October 2021

حجت الاسلام مختار کرمی امروز در جمع خبرنگاران با موضوع هفته وقف، با اشاره به عملکرد 6 ماهه اوقاف و امور خیریه استان گفت: یک و نیم درصد درآمد موقوفات کشور از موقوفات استان زنجان تامین می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به درآمد بالغ بر 8 میلیارد تومانی موقوفات در 6 ماهه نخست امسال، گفت: درآمد بقاع متبرکه در این بازه زمانی 9 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

کرمی، گفت: 50 درصد موقوفات به حفظ عین اختصاص می یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه به رغم نامگذاری امسال به عنوان رونق تولید، وضعیت سرمایه گذاری به دلیل وجود موانع در استان چندان مناسب نیست، گفت: پروژه زیتون کاری 280 هکتاری در طارم با وجود هزینه 30 میلیاردی هنوز با موانع سرمایه گذاری مواجع است.

وی با انتقاد از اینکه حمایت از سرمایه گذاران برای حفظ موقوفات در استان زنجان مناسب نیست، افزود: در حوزه حقوقی نیز امسال 273 مورد تنظیم قرارداد اجاره اولیه و 2036 مورد تجدید قرارداد داشتیم و 214 مورد پرونده طرح دعوی موقوفات نیز در دست بررسی است.

کرمی، با بیان اینکه اخذ سند بسیاری از مشکلات حقوقی موقوفات را حل می کند، گفت: امسال 506 مورد سند برای موقوفات استان اخذ شده است.

وی، گفت: برای آزادی زندانیان 38 میلیون تومان از محل موقوفات در نظر بود که برای آزادی 13 زندانی جرایم مالی غیرعمد اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، به ثبت 11 موقوفه جدید در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان 5 مرکز افق در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و ارائه خدمت به مردم در جوار امامزادگان فعالیت می کند.

کرمی با اشاره به اینکه هر مرکز افق سالانه موظف به آزادی یک زندانی است، گفت: در راستای اشتغالزایی بانوان در دهه وقف طرح«شمیم خدمت» در مرکز افق امامزاده سید ابراهیم زنجان اجرا شد.

وی افزود: به منظور اشتغالزایی زنان سرپرست خانواده سه کارگاه تولیدی پوشاک در کنار امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان راه اندازی و برای 50 نفر از بانوان اشتغالزایی ایجاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار