رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 12 October 2021

دکتر پرویز قزلباش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۲۶ هزارو ۸۰۴ نفر رسیده است که ۲۹۶ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: روز گذشته این استان یک مورد فوتی کرونایی را ثبت کرد که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به یکهزارو ۷۳۰ نفر رسید.

این مسوول ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۳۹ هزارو ۲۵۱ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون شمار مبتلایان سرپایی و بستری در استان روند نزولی به خود گرفته است اما شهروندان زنجانی باید همچنان رعایت نکات اعلام شده را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق گزارشهای اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۲ هزارو ۴۴۷ نفر در استان زنجان ثابت شده است که ۱۰ هزارو ۵۵۶ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۴ هزارو ۴۲۴ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده کرونایی پنج شهر این استان در وضعیت زرد، ۲ شهر آبی و یک شهر نارنجی قرا گرفته‌اند که شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ زنجان همچنان نارنجی است، شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود نیز رنگ آبی کرونایی به خود گرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار