سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: همه کتابخانه عمومی در سطح این استان با توجه به وضعیت رنگ بندی شیوع کرونا، برای ارائه خدمات به مراجعان، دایر هستند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 10 October 2021

ایرج صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ شهرستان سلطانیه و ایجرود که در وضعیت آبی کرونایی هستند، کتابخانه های عمومی شهری و روستایی به صورت کامل در همه روزها و ساعات فعالیت، به اعضا و مراجعان خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: در شرایط زرد کرونایی، کتابخانه های شهری و روستایی که در شیفت های کاری خود با یک کتابدار فعالیت دارند، چهار روز در هفته باز هستند.

صادقی گفت: در شرایط نارنجی کرونا و در شهر زنجان کتابخانه های عمومی در شیف صبح دایر هستند و حتی کتابخانه های بزرگی همچون کتابخانه سید افضل موسوی گلشهر بعد از ظهرها نیز به مراجعان خدمات ارائه می دهند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: در زمان حاضر سالن های مطالعه در مناطق با وضعیت آبی کرونا، به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار مراجعان است، در مناطق زود و نارنجی نیر به ترتیب ۴۰و ۳۰ درصد سالن های مطالعه در کتابخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به تعطیلی کتابخانه های عمومی در چند مقطع به دلیل شدت گرفتن شیوع کرونا، کتاب های به امانت گرفته شده توسط اعضا در صورت دیرکرد، مشمول جریمه نمی شود.

صادقی با بیان اینکه خواسته اغلب اعضا، دایر شدن کتابخانه ها بود، اظهار داشت: حضور فیزیکی در کتابخانه به ویژه برای کودکان و نوجوانان زمینه ایجاد انگیزش برای مطالعه است و برکات و ثمرات زیادی دارد.

به گفته سرپرست اداره کتابخانه های عمومی استان زنجان در زمان حاضر ۹۹ باب کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار